CHEM409 Capstone Project 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM409
Ders İsmi: Bitirme Projesi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
9
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Çiğdem Bilici
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin ana hedefleri öğrencilere
(1) kimya müfredatındaki tüm deneyimlerinin bilgisini sentezlemelerini sağlamak; (2) yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini ilerletmek için eleştirel düşünmeyi geliştirmek;
(3) 21. yüzyılın önemli bilimsel ve teknolojik zorlukların bazıları için çözümler geliştirmek ve üretmek.
Dersin İçeriği: Konu belirleme, Literatür taraması, Tez önerisi yazma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kimyasal araştırma alanlarında güçlü bir literatür altyapıya sahip olur,
2) Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirir,
3) Sorunları çok disiplinli bakış açılarıyla analiz etme ve birçok farklı uluslararası kaynaktan gelen bilgileri entegre edebilir,
4) Ortak çalışmayı öğrenerek işbirlikçi uygulamalara hakim olur,
5) Araştırma yapmak için bilişim tekniklerini kullanmayı ve bilimsel etik değerlerini öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Danışmanla görüşerek bir konu belirleme
2) Danışmanla görüşerek bir konu belirleme
3) Literatür taraması
4) Literatür Taraması
5) Literatür Taraması
6) Literatür Taraması
7) Literatür Taraması
8) Literatür Taraması
9) Tez Önerisi Yazma
10) Tez Önerisi Yazma
11) Tez Önerisi Yazma
12) Tez Önerisi Yazma
13) Tez Önerisi Yazma
14) Tez Önerisi Yazma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belirlenen Bitirme Tezi konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar ve yazılımlar.

Scientific literature, doctoral, master's and undergraduate theses, books and software in fields related to the determined thesis topic.
Diğer Kaynaklar: Belirlenen Bitirme Tezi konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar ve yazılımlar.

Scientific literature, doctoral, master's and undergraduate theses, books and software in fields related to the determined thesis topic.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. 2
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. 3
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. 2
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. 2
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. 3
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. 2
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Toplam İş Yükü 224