Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM024 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYŞEGÜL HÜLCEN DÖNMEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ayşegül Hülcen DÖNMEZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda, sektörün süreçlerine hakim, sağlık politikası, kalite, sağlık sistemleri ve yönetim uygulamaları hakkında bilgili yetişmiş insan kaynağı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetim, sağlık hizmetleri, sağlık sistemleri, Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimi, hastanelerin tanımı ve özellikleri, sağlık hizmetleri finansmanı, sağlık işletmelerinde pazarlama, insan kaynakları, halkla ilişkiler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim kavramını, tarihini ve güncel uygulama alanlarını bilir. 2) Sağlığın belirleyicilerini bilir, sağlık hizmetlerini tanımlar ve sınıflandırır. 3) Hastanelerin özelliklerini, işlev ve sınıflandırmasını bilir. 4) Sağlık hizmetlerinde finansman yöntemlerini bilir. 5) Sağlık hizmetlerinde insan kaynakları, halkla ilişkiler ve iletişim konularını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgiler | |
2) | Yönetimin tanımı, tarihçesi ve yönetimin fonksiyonları. | |
3) | Liderlik ve Liderlik teorileri | |
4) | Sağlık ve sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması, sağlık sistemleri. | |
5) | Türkiye'de sağlık hizmetleri, gelişimi ve örgütlenmesi | |
6) | Vize Öncesi Hazırlık | |
7) | Vize Haftası | |
8) | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | |
9) | Hastanelerin tanımı, özellikler ve sınıflandırılması | |
9) | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama | |
11) | Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Genel Değerlendirme/ Final Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dilaver Tengilmoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dilaver Tengilmoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | ||||||||||||||
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
6) Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | ||||||||||||||
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
8) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
9) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | ||||||||||||||
10) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | ||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | |
3) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | 2 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 |
8) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
9) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | |
10) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | 3 |
12) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | 3 |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |