Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR401 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi Geliştirme | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders ile öğrencinin mezuniyet sonrası iş yaşamasına hazırlanması, karşılaşacağı durumlara yönelik hızlı ve yapıcı proje önerileri çıkarabilmesi, bilimsel içerikli araştırma gerçekleştirebilmesi ve proje geliştirme ve hazırlama yeteneği kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, öğrenciler dört yıl boyunca derslerde edindikleri bilgileri ve becerileri, alana ilişkin bir konuda bir proje haline getirecektir. Bir projenin fikir aşamasından sunum aşamasına kadar olan tüm süreçlerde bilimsel bir araştırmasının ve projenin planlanması, tasarımı, yöntemleri, yürütülmesi, analizi ve yazımına yönelik tüm temel bilgilerin ele alınarak incelendiği ve ne şekilde proje haline getirilebileceğine dair bir derstir. Bu kapsamda ayrıca proje önerisinin ne şekilde hazırlanması ve yazılması gerektiği öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim alanına ilişkin bir proje tasarlayabilmesi 2) İletişim alanında farklı proje fikirleri geliştirebilmesi 3) Proje geliştirme adımlarına hakim olması 4) Bilimsel araştırma yöntemleri ve sürecini öğrenmesi 5) İletişim alanına yönelik araştırma ve proje modelleyebilmesi 6) Bilimsel bir araştırma tasarlayabilmesi; araştırma sonuçlarını bilimsel yöntemlerle açıklayabilmesi, proje haline döndürebilmesi 7) Bilimsel rapor, araştırma, proje ve proje önerisi yazma yöntemlerini öğrenmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri. Bilim, Bilimin İşlevleri, Bilimsel Bilginin Niteliği | |
2) | Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları. Araştırma Nedir? Araştırmanın Önemi / Araştırmanın Temel Kavramları / Proje Kavramı | |
3) | Araştırma – Proje Konusunun Belirlenmesi ve Önemi | |
4) | Araştırma – Proje Konusunun Belirlenmesi | |
5) | Araştırma Süreci ve Araştırma Tasarımı Araştırma Süreçlerinde Etik | |
6) | Araştırma Metodolojisi Belirleme | |
7) | Literatür Tarama ve Kaynak Gösterme | |
8) | Veri Analiz Yöntemleri | |
9) | Proje Önerisi Yazımı | |
10) | İletişim Alanlarında Farklı Araştırma Tasarımları | |
11) | İletişim Alanlarında Araştırma ve Proje Tasarımı ve Örnekleri | |
12) | İletişim Alanlarında Araştırma ve Proje Tasarımı 1 | |
13) | İletişim Alanlarında Araştırma ve Proje Tasarımı 2 | |
14) | İletişim Alanlarında Araştırma ve Proje Tasarımı 3 |
Ders Notları / Kitaplar: | Aysel Aziz (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayınları. Ed. Şebnem Aslan (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 10 | 3 | 182 | |||
Proje | 1 | 24 | 6 | 30 | |||
Final | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Toplam İş Yükü | 238 |