FTR313 Romatolojik Rehabilitasyonİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR313
Ders İsmi: Romatolojik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Nurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencilerin verilen teorik ve pratik eğitimin bütünleştirilmesi ile romatolojik hastalıkların tanımlanabilmesini ve değerlendirmesini, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının oluşturulabilmesini sağlayacak bilginin öğrenilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Farklı romatizmal problemleri olan hastalarda rehabilitasyon gereksinimlerinin ortaya konması, değerlendirme yöntemleri hakkındaki temel bilgiler ve uygun egzersiz yaklaşımları, romatizmal hastalıklarda kullanılan değerlendirme yöntemleri, hastaların tedavi programlarının belirlenmesi, romatizmal hastalıklarda endike ve kontrendike olan fizik tedavi ve elektroterapi modaliteleri, seçilen tedavi ajanlarının egzersizle kombine uygulamaları, belirli romatizmal hastalıklarda karşılaşabilecek deformite, kontraktür ve kas zayıflığı gibi problemlerin hastalıklara göre incelenmesi, alınabilecek önlem ve tedavi prensipleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapide Sık Karşılaşılan Hastalıkların etyolojisi ve klinik özelliklerin bilir.
2) Yaygın görülen romatolojik hastalıkların temel semptomların bilir.
3) Yaygın romatolojik hastalıkların kas iskelet sistemine etkisinin bilir
4) Romatolojik hastalıkların tedavisinde farklı disiplinlerle birlikte çalışabilir.
5) Romatolojik hastalıklara uygun değerlendirme yapar.
6) Yapılan değerlendirmeleri yorumlayıp uygun tedavi programlarını planlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatolojik hastalıkların sınıflandırılması ve genel bilgi
2) Kas-iskelet sisteminin yapı ve fonksiyonları
3) İnflamasyon ve doku onarımı
4) Osteoporoz değerlendirme ve tedavi yöntemleri
5) Romatoid Artrit değerlendirme ve tedavi yöntemleri
6) Romatoid Artrit değerlendirme ve tedavi yöntemleri
7) Osteo Artrit değerlendirme ve tedavi yöntemleri
8) Ara sınav
9) Spondiloartropatilerde değerlendirme ve tedavi yöntemleri
10) Spondiloartropatilerde değerlendirme ve tedavi yöntemleri
11) FMS ve MAS değerlendirme ve tedavi yöntemleri
12) Diabetes Mellitus değerlendirme ve tedavi yöntemleri
13) Skleroderma, Sistemik Skleroz değerlendirme ve tedavi yöntemleri
14) Gut değerlendirme ve tedavi yöntemleri
15) Vaskülit değerlendirme ve tedavi yöntemleri
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı (BETY), Prof. Dr. Edibe Ünal , Hipokrat kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. 3 3 3 3 3 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. 3 3 3 3 3 3
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. 3 3 3 3 3 3
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. 2 2 2 2 2 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3 3 3 3 3 3
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. 2 2 2 2 2 2
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. 3 3 3 3 3 3
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. 3
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. 3
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. 2
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. 3
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 20
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50