Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR309 | ||||
Ders İsmi: | Pediatrik Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Kübra KARDEŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Pediatrik rehabilitasyon kapsamındaki patolojiler (Serebral paralizi, mental motor retardasyon, doğumsal brachial pleksüs zedelenmeleri, konjenital tortikollis ve nöromosküler hastalıklar) ile ilgili gerekli teorik ve pratik bilgilerin ve hastaların değerlendirilmesinin öğrenilmesi, uygun fizyoterapi programının oluşturulması, rehabilitasyon için gerekli yaklaşımların belirlenmesi konusunda gerekli becerilerin geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Pediatrik grupta rastlanan, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulanması gereken, özür ve engele neden olan hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını öğrenirler. 2) Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları bilirler. 3) Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini öğrenir. 4) Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon program uygulayabilir. 5) Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini öğrenir. 6) Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programının uygulayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pediatrik rehabilitasyona giriş | |
2) | Normal motor gelişim | |
3) | Riskli bebeklerde nörolojik muayene | |
4) | Riskli Bebeklerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
5) | Pediatride ortopedik muayene | |
6) | Serebral palsi (SP)'ye giriş, SP'nin nedenleri, tipleri | |
7) | Serebral palside kullanılan tedavi yöntemleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Spina bifidada fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
10) | Konjenital Musküler Tortikolliste Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
11) | Obstetrik birakial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
12) | Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
13) | Down Sendromunda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
14) | Guillian Barre Sendromunda ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon - Bülent Elbasan Serebral Paralizi’de Değerlendirme ve Tedavi Yöntemleri- Ayfer Sade, A. Saadet Otman Neuro-Developmental Treatment: A Guide to NDT Clinical Practice- Judith C. Bierman Physiotherapy for children/edited by Teresa Pountney. Edinburgh:Butterworth Henemann/Elsever, 2007. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 97 |