EEE203 Circuit Analysis 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Matematik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Matematik (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE203
Ders İsmi: Devre Analizi 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AYŞENUR ESER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Aslan İNAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere frekans-domeninde elektrik devre değişkenlerini, temel devre elemanlarını, lineer elektrik devrelerini, temel devre yasalarını, devre teoremlerini ve elektrik devrelerinde analiz yöntemlerini öğretmektir
Dersin İçeriği: İki enerji depolayan elemanlı devrelerin tam yanıtı, Sinüzoidal sürekli-hal analizi, Sürekli-halde AC güç, Üç-fazlı devreler, Frekans yanıtı, Laplace dönüşümü, Fourier serileri ve Fourier dönüşümü, Filtre devreleri, İki-kapılı ve üç-kapılı devreler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel devre değişkenlerini ve devre elemanlarını tanıyabilecektir
2) Frekans-domeninde devre kanunlarını anlayabilecektir
3) Devre elemanlarını (2-uçlu, çok-uçlu, çok-kapılı elemanlarını ve direnç, self ve kapasite elemanlarını), elektriksel özelliklerini (lineer/lineer olmayan, zamanla değişen/zamanla değişmeyen, aktif/pasif) ve çok kullanılan ideal 2-uçlu, 2-kapılı, 3-uçlu devre elemanlarını, elektriksel özelliklerini, ideal devre elemanlarını kullanarak fiziksel elemanları modellemeyi tanımlayabilme.
4) Kirchhoff'un akım denklemlerini düğümler ve Gauss yüzeyleri için yazabilme.
5) Öğrenciler lineer aktif ve pasif devrelerin zaman ve frekans-domeninde analizlerini yapabilecektir
6) Öğrenciler basit dinamik devreleri tasarlayabilecek, benzetimini yapabilecek, gerçekleyebilecek ve ölçebilecektir
7) Öğrenciler diferansiyel denklemler, karmaşık değişkenler ve lineer cebir bilgisini uygulama yeteneğini göstereceklerdir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Devre değişkenleri Ders kitabı
2) Devre elemanları Ders kitabı
3) Basit reziztif devreker Ders kitabı
4) Devre analiz teknikleri Ders kitabı
5) Devre analizi teknikleri Ders kitabı
6) İşlemsel Kuvvetlendiriciler Ders kitabı
7) ARA SINAV Ders kitabı
8) Endüktans, kapasitans, ve ortak endüktans Ders kitabı
9) Birinci dereceden RL ve RC devrelerinın zaman bölgesinde yanıtları Ders kitabı
10) RLC Devrelerinin darbe ve doğal yanıtları Ders kitabı
11) Sinüzoidal sürekli zaman analizi Ders kitabı
12) Laplace Transformuna giriş ve devre analizi uygulamaları Ders kitabı
13) Frekans seçici devrelere giriş Ders kitabı
14) Aktif filtre devreleri Ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alexander/Sadiku: Fundamentals of Electric Circuits, 4E
Diğer Kaynaklar: Basic Circuit Theory, Charles.A Desoer, Ernest S. Kuh

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir.
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir.
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir.
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir.
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir.
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir.
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir.
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir.
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 6 % 18
Küçük Sınavlar 2 % 12
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Laboratuvar 6 2 2 24
Ödevler 5 2 5 35
Küçük Sınavlar 2 5 1 12
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 163