Ders Kodu: | CGE301 | ||||
Ders İsmi: | Erken Müdahale | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLGÜN SARP | ||||
Dersi Veren(ler): | Nilgün Sarp | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olmaları, ayrıca bu bilgiler ışığında 0-8 yaş çocuğu gelişimini değerlendirmeleri ve ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili erken müdahale önlemlerini alabilme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Erken müdahale tanımı ve tarihsel gelişimi, erken müdahaleye ihtiyaç duyulan gelişimsel risk faktörleri, erken müdahalenin amaçları, erken müdahale modelleri, erken müdahalede işbirliği, erken müdahalede aile merkezli uygulamalar, dünyada ve Türkiye’de erken müdahale yaklaşımları, programları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuğun gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisini erken müdahale kapsamında açıklar. 2) Erken müdahale aşamalarını ve özelliklerini nitelendirir. 3) Çocuk gelişimine uygun model/kuramları kullanarak erken müdahale tekniklerini değerlendirir. 4) Çocuk ve ailelere yönelik erken müdahale çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. 5) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanarak, erken müdahaleye yönelik eğitim ortamı düzenler. 6) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında disiplinler arası bir yaklaşımla sorumluluk alır, bilişim teknolojilerini kullanarak erken müdahale alanında bağımsız proje ve etkinlikler yaratabilir. 7) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ile ilgili bilgilendirme erken çocukluk ile ilgili ne biliyoruz ve neleri merak ediyoruz" sorularının cevaplarının tartışılması | |
2) | Gelişim dönemlerine genel bakış | |
3) | Erken Çocukluk Gelişimi nedir, neden önemlidir? | |
4) | Erken müdahale tarihçesi, tanımları ve amaçları, | |
5) | Erken müdahale konuları | |
6) | Erken müdahale basamakları | |
7) | Vize sınavı | |
8) | Erken Çocukluk Gelişimi Dönemleri Müdahale Programları | |
9) | Erken müdahalede değerlendirme | |
10) | Farklı Ülkelerde Erken Müdahale Programları | |
11) | Erken Müdahalede Aile Merkezli Uygulamalar | |
12) | Erken Müdahale Programları geliştirme | |
13) | Erken Müdahale Programlarının Oluşturulması Aşamasında Çocuk Gelişimcinin Rolü. | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Erken Müdahale, Hedef Yayıncılık, Editör Prof Dr Pınar Bayhan. ISBN 978-605-9877-72-5 |
Diğer Kaynaklar: | Crawford, M. J., Weber, B. (2017). Her gün erken müdahale! Küçük çocuklar ve ailelerine yönelik günlük rutinlere yerleştirilmiş etkinlikler (Ö. Gözün Kahraman, Ş. Ceylan, M. Yıldız Bıçakçı, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erken müdahale konusundaki makaleler, diğer bilimsel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 22 |
Ödevler | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 |