ATA102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Güvenliği TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Güvenliği Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATA102
Ders İsmi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünce, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türkiye ile Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini, ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek. Türk gençliğini, Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek.
Dersin İçeriği: Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923- 1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kurtuluş Savaşı döneminde Anadoluyu açıklayabilmek
2) İstiklal harbinde çıkan isyanları açıklayabilmek
3) Kurtuluş Savaşında askeri gelişmeleri kavrayabilmek
4) Kurtuluş Savaşında diplomatik gelişmeleri değerlendirmek
5) İnkılâpların hedefi ve çeşitli alanda yapılan inkılâpları açıklayabilmek
6) Atatürk döneminde dış politikayı açıklayabilmek
7) Atatürk ilkelerini kavrayabilmek
8) Temel ve bütünleyici ilkeleri açıklayabilme
9) Atatürk sonrası meydana gelen önemli iç ve dış olayları açıklayabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurtuluş Savaşı
2) Kurtuluş Savaşında Askeri Gelişmeler
3) Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Gümrü Antlaşması, Türk- Sovyet İlişkileri, Türk- Afgan İlişkileri, Londra Konferansı, Türk- İngiliz İlişkileri
4) Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Türk- Fransız Görüşmeleri ve Ankara Antlaşması, Türk- İtalyan İlişkileri, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması
5) Atatürk Dönemi, İnkılâpların hedefi, Siyasal alanda yapılan inkılâplar
6) Atatürk Dönemi Hukuk alanında yapılan inkılâplar
7) Atatürk Dönemi Eğitim ve Kültür alanında yapılan inkılâplar, Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi ile ilgili inkılâplar
8) Vize sınavı
9) Atatürk Dönemi Ekonomik alanda yapılan inkılâplar
10) Atatürk Dönemi Dış Politika
11) Atatürk Dönemi Dış Politika
12) Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
13) Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
14) Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
15) Atatürk sonrası dönem ( 1938- 1960 yılları arası)
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını )
Diğer Kaynaklar: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını )

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir.
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir.
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir.
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar.
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir.
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir.
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir.
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler.
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler.
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar.
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir.
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir.
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir.
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar.
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir.
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir.
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir.
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler.
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler.
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar.
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sunum / Seminer 14 14
Küçük Sınavlar 14 14
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 59