Dersin Amacı: |
Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünce, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türkiye ile Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini, ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek. Türk gençliğini, Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek. |
Dersin İçeriği: |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923- 1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurtuluş Savaşı |
|
2) |
Kurtuluş Savaşında Askeri Gelişmeler |
|
3) |
Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Gümrü Antlaşması, Türk- Sovyet İlişkileri, Türk- Afgan İlişkileri, Londra Konferansı, Türk- İngiliz İlişkileri |
|
4) |
Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Türk- Fransız Görüşmeleri ve Ankara Antlaşması, Türk- İtalyan İlişkileri, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması |
|
5) |
Atatürk Dönemi, İnkılâpların hedefi, Siyasal alanda yapılan inkılâplar |
|
6) |
Atatürk Dönemi Hukuk alanında yapılan inkılâplar |
|
7) |
Atatürk Dönemi Eğitim ve Kültür alanında yapılan inkılâplar, Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi ile ilgili inkılâplar |
|
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Atatürk Dönemi Ekonomik alanda yapılan inkılâplar |
|
10) |
Atatürk Dönemi Dış Politika |
|
11) |
Atatürk Dönemi Dış Politika |
|
12) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
13) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
14) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
15) |
Atatürk sonrası dönem ( 1938- 1960 yılları arası) |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını ) |
Diğer Kaynaklar: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını ) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. |
|
1) |
Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
1) |
Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. |
|
1) |
Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. |
|
1) |
Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. |
|
2) |
Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. |
|
2) |
Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. |
|
3) |
Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. |
|
3) |
Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. |
|
4) |
Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. |
|
4) |
İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. |
|
5) |
Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. |
|
6) |
Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
|