Social Service

Preview

Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Program Qualifications / Outcomes

Classified

1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and multimedia educational tools and other resources in the field of social work.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Has the knowledge of using the information technologies related to access to scientific information in the field of social work, monitoring of current literature, social service and research field.
2) Interprets and evaluates scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of social work and produces solutions according to scientific data / evidence
3) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Supports his / her thoughts and solutions for the problems related to social work with quantitative and qualitative data.
2) Organize and implement projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment with a sense of social responsibility.
3) Follow the information in his / her field and communicate with his / her colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio General Level B1
Learning Competence
1) Identifies learning objectives and shows that they have learned to learn
Field Specific Competence
1) Has the theoretical and practical knowledge and skills to work individually or in groups
2) Acts in accordance with professional principles and ethical rules for social work.
3) Respects universal values, the principle of social justice and human rights
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Takes responsibility as an individual and team member to solve unforeseen and complex problems encountered in social service applications
2) Performs the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field / conducts research at descriptive level

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Outcomes TR-NQF-HE 6 (Bachelor) Level Descriptors TR-NQF-HE Main Field Descriptors
76 - Social services
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and multimedia educational tools and other resources in the field of social work.
1) Possess advanced level theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resources.
1) Sosyal hizmetler alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
3) Sosyal hizmetler alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Has the knowledge of using the information technologies related to access to scientific information in the field of social work, monitoring of current literature, social service and research field.
2) Interprets and evaluates scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of social work and produces solutions according to scientific data / evidence
3) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
1) Use of advanced theoretical and practical knowledge within the field.
2) Interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and proofs by using acquired advanced knowledge and skills within the field.
1) Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
2) Sosyal hizmetler ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
3) Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
4) Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Supports his / her thoughts and solutions for the problems related to social work with quantitative and qualitative data.
2) Organize and implement projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment with a sense of social responsibility.
3) Follow the information in his / her field and communicate with his / her colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio General Level B1
1) Inform people and institutions, transfer ideas and solution proposals to problems in written and orally on issues in the field.
2) Share the ideas and solution proposals to problems on issues in the field with professionals and non-professionals by the support of qualitative and quantitative data.
3) Organize and implement project and activities for social environment with a sense of social responsibility.
4) Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level.
5) Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Advanced Level software knowledge.
1) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
2) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Sosyal hizmetler alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
7) Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
8) Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
Learning Competence
1) Identifies learning objectives and shows that they have learned to learn
1) Evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach.
2) Determine learning needs and direct the learning.
3) Develop positive attitude towards lifelong learning.
1) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
3) Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
4) Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
5) Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
Field Specific Competence
1) Has the theoretical and practical knowledge and skills to work individually or in groups
2) Acts in accordance with professional principles and ethical rules for social work.
3) Respects universal values, the principle of social justice and human rights
1) Act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
2) Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security.
1) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
3) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
4) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5) İnsan ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
6) Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır.
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini açıklar.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Takes responsibility as an individual and team member to solve unforeseen and complex problems encountered in social service applications
2) Performs the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field / conducts research at descriptive level
1) Conduct studies at an advanced level in the field independently.
2) Take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field.
3) Planning and managing activities towards the development of subordinates in the framework of a project.
1) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
4) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Conjoined

1) Has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and multimedia educational tools and other resources in the field of social work.
2) Has the knowledge of using the information technologies related to access to scientific information in the field of social work, monitoring of current literature, social service and research field.
3) Interprets and evaluates scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of social work and produces solutions according to scientific data / evidence
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
5) Supports his / her thoughts and solutions for the problems related to social work with quantitative and qualitative data.
6) Organize and implement projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment with a sense of social responsibility.
7) Follow the information in his / her field and communicate with his / her colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio General Level B1
8) Identifies learning objectives and shows that they have learned to learn
9) Has the theoretical and practical knowledge and skills to work individually or in groups
10) Takes responsibility as an individual and team member to solve unforeseen and complex problems encountered in social service applications
11) Performs the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field / conducts research at descriptive level
12) Acts in accordance with professional principles and ethical rules for social work.
13) Respects universal values, the principle of social justice and human rights