EEE201 Digital Logic Designİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE201
Ders İsmi: Dijital Mantık Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. INDRİT MYDERRİZİ
Dersi Veren(ler): Indrıt Myderrizi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere sayısal devre elemanları hakkında altyapı bilgileri ve kombinezonsal/ardışıl mantıksal devre tasarımının prensiplerini göstermektir.
Dersin İçeriği: Bu ders; analog ve sayısal işaretler, sayı sistemleri, ikili sayılar ve aritmetiği, sayısal kodlama, Boole cebri, anahtarlama cebri, temel mantık kapıları, Karnaugh haritaları, Mc Cluskey Yöntemi, kombinezonsal mantıksal devreler, programlanabilir diziler, ardışıl mantıksal devrelerin analizi ve sentezi, kaydediciler ve sayıcılar örnekleri kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İkili sayı sisteminde sayılarla gösterim ve aritmetik işlemlerini yapabilir
2) Boole cebrininin temel işlemlerini ve özelliklerini kullanabilir
3) Mantık kapıları ile kombinezonsal devreleri gerçekleştirir
4) Ardışıl devrelerin analizini ve sentezini yapabilir
5) Özel ardışıl devreleri tasarlayıp kullanabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektriksel işaretlerin sınıflandırılması, mantıksal devrelerin sınıflandırılması Finans mühendisliğine giriş Finans mühendisliğine giriş Finans mühendisliğine giriş
2) Sayı sistemleri, ikili sayılarla aritmetik işlemler Forward ve vadeli işlem sözleşmeleri Forward ve vadeli işlem sözleşmeleri Forward ve vadeli işlem sözleşmeleri
3) Boole cebrine giriş, Boole fonksiyonları Vadeli işlem sözleşmeleri ile hedging Vadeli işlem sözleşmeleri ile hedging Vadeli işlem sözleşmeleri ile hedging
4) Anahtarlama cebri, anahtar devreleri
5) Kombinezonsal mantık devreleri, temel mantık kapıları
6) Boole fonksiyonların indirgenmesi: Karnaugh yöntemi
7) Boole fonksiyonların indirgenmesi: Quine Mc Cluskey (Tablo) yöntemi
8) Ara Sınav
9) Bazı kombinezonsal devre elemanları (Toplayıcı, Kod Çözücü, Kodlayıcı, Çoklayıcı, Veri Dağıtıcı), Programlanabilir Lojik Devreler (ROM, PLA, PAL)
10) Ardışıl mantık devreleri, ardışıl sistem kavramı, saat işaretleri
11) Ardışıl devreler: durum tablosu ve durum diyagramı; iki durumlular
12) Senkron ardışıl devrelerin analizi, zaman diyagramları
13) Senkron ardışıl devrelerin sentezi, sonlu durum makine (FSM) tasarımı
14) Özel ardışıl devreler: dizi seziciler, kaymalı saklayıcılar, sayıcılar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: M. M. Mano, M. D. Ciletti. (2013), " Digital Design 5/E", Pearson
Diğer Kaynaklar: M. M. Mano, M. D. Ciletti. (2013), " Digital Design 5/E", Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 2 2
2) Karmaşık biyomedikal mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2 2
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2 2
5) Karmaşık biyomedikal mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık biyomedikal mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
5) Karmaşık biyomedikal mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 7 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 139