PSY056 Human Rights and Discriminationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY056
Ders İsmi: İnsan Hakları ve Ayrımcılık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Safiye Neslihan Ercan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; insan hakları ve ayrımcılık konusunu dünyadan örnekler vererek, ilgili literatürü tüm detayları ile ve temel kavramların tanımlarını yaparak ve hümanist ve etik bir çevre tasarlayarak açıklamaktır.
Dersin İçeriği: İnsan hakları : beyanname ; ayrımcılık ; toplumsal cinsiyet ; normal ve anormal ; « gas lighting » ; cam tavan ; zengin ve fakir ; yaşlı ve genç ; sosyal tabakalaşma ; sosyal eşitsizlikler; psikolojik bozukluklar ; psikolojik tedavi, vs.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, insan hakları ve ayrımcılık ile ilgili birçok konuyu derinlemesine irdeleme fırsatı bulacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.
2) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes)
3) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?
4) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan
5) Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram
6) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”
7) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?
8) Vize Sınavları
9) Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva
10) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal
11) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikoloji Tedavi- Bölüm 1
12) İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikoloji Tedavi- Bölüm 2
13) Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı
14) Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?
15) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- “Human Rights Declaration”
2- “What is Madness?” by Darian Leader
3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault”
6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò
Diğer Kaynaklar: 1- “Human Rights Declaration”
2- “What is Madness?” by Darian Leader
3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault”
6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 3
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 1
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 1
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 2
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 1
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 40
Toplam İş Yükü 135