PSI059 Psikofarmakolojiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI059
Ders İsmi: Psikofarmakoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PERVİN TUNÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Pervin Tunç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikolojik rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan antipsikotik, antidepresant, anksiyolitikler ve diğer ilaçları tanıtmaktır. Bununla birlikte bu ilaçların kullanımının incelenmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda ilaçların etkilerine, indikasyonlarına, kontraendikasyonlarına ve yan etkilerine hem tıbbi hem de davranışsal ve bilişsel açıdan bakılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: İlaçlar, duygusal ve davranış bozukluklarının kimyasal tedavisi, altında yatan beyin mekanizmaları, ilaç ve biyolojik müdahalelerin etkinlikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikofarmakolojinin temel ilkelerini açıklayabilecektir.
2) Farklı maddelerin sinir sistemi üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir.
3) Farklı türdeki maddeler ve nörotransmiterler arasındaki etkileşimi açıklayabileceklerdir.
4) Farklı türdeki maddeler ve nörotransmiterler arasındaki etkileşimi açıklayabileceklerdir.
5) Farklı psikopatolojilerde kullanılan ilaçların indikasyonlarni ve kontraindikasyonlarini tartışabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikofarmakolojinin Genel Prensipleri Temel Ders Kitabı: Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
2) Psikiyatrik bozuklukların sınıflandırılması, etiyolojisi, tedavi doğurguları Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
3) Psikiyatrik ilaçların etki mekanizmanları Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
4) Psikofarmakolojinin Genel Prensipleri Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
5) Antidepresanlar Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
6) Antipsikotikler Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
7) Duygu Durum Düzenleyiciler Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
8) Ara Sınav -
9) Antianksiyolitikler Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
10) Hipnotikler Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
11) Uyarıcılar ve diğer hızlı etkili ilaçlar Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
12) Tedaviye Dirençli Bozukluklarda İlaç kullanımı Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
13) Çocuk ve Ergen Psikofarmakolojisi Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
14) Özel Durumlarda Psikofarmakoloji Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger
Diğer Kaynaklar: Temel Ders Kitabı: Preston, J. D. & O’Neal, J. H. (2017). Handobook of clinical psychopharmacology for therapists (8th ed.). Oakland: New Harbinger

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3 2
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 2 2
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 3 3
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2 2
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır 1 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 50
Toplam İş Yükü 135