Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI056 | ||||
Ders İsmi: | Ergenlik Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: |
PSI204 - Gelişim Psikolojisi |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste ergenlik psikolojisi ve ergenlik döneminin özellikleri tanıtılacaktır. Fiziksel, bilişsel, sosyal, duygusal, kimlik ve ahlaki gelişim, ergenlikte psikososyal problemler, uyum ve davranış sorunları incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal duygusal gelişim, kişilik gelişimi, romantik ilişkiler, cinsel kimliğin gelişimi, ergenlikte arkadaşlık ilişkileri, duygu düzenleme, bağlanma, ergen aile ilişkileri ve sosyal ilişkiler, ergenlik döneminde şiddet ve suç, çalışan, engelli ergenler, ergenlikte psikososyal sorunlar uyum ve davranış problemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler ergenlikte fiziksel, bilişsel, duygusal, sosyal gelişimin özelliklerini bilir. 2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler ergenlik döneminde ortaya çıkan psikososyal sorunları, uyum ve davranış problemlerini bilir. 3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler ergenlerin karşılaşabilecekleri psikolojik, sosyal problemleri kavrayabilir ve çözüm önerileri üretebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı ve Çalışma Planı Ergenlik Nedir? Ergenliğin Genel Özellikleri | |
2) | Fiziksel ve Cinsel Gelişim | |
3) | Bilişsel ve Sosyal Gelişim | |
4) | Duygusal Gelişim ve Kişilik Gelişimi | |
5) | Romantik İlişkiler ve Cinsel Kimliğin Gelişimi | |
6) | Bağlanma, Aile ve Arkadaşlık İlişkileri | |
7) | Boşanmanın Ergenler Üzerindeki Etkileri | |
8) | Vize Sınavları | |
9) | Ergenlikte Uyum ve Davranış Sorunları: Dezavantajlı Ergenler, okul, aile, sosyal çevrenin etkileri | |
10) | Ergenlerde Davranış Bozukluğu | |
11) | Öğrenci Sunumu: Ergenlerde Yeme Bozukluğu | |
12) | Öğrenci Sunumu: Depresif Bozukluklar ve İntiharın Önlenmesi | |
13) | Öğrenci Sunumu: Ergenlikte Stresle Başetme | |
14) | Öğrenci Sunumu: Psikososyal Sorunlar ,Ergenlik Döneminde Şiddet, Gençlik Çeteleri, Suça İtilmiş Ergenler | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Steinberg, L.(2017). ‘Ergenlik’. 3. Basım. Yayına Hazırlayan: Figen Çok. İmge Kitapevi, Ankara. Onur, B. (1987). ‘Ergenlik Psikolojisi’. - Hacettepe Taş Yayıncılık, Ankara, Kulaksızoğlu, A. (2004). ‘Ergenlik Psikolojisi’. Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Aydın, B.(2005). "Çocuk ve Ergen psikolojisi.". Atlas Yayın Dağıtım. Wicks-Nelson, R.&Israel, C. A. (2009). Abnormal Child and Adolescent Psychology’. Seventh Edition. Pearson Education Inc, New Jersey. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | ||||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 135 |