DENT412 Orthodontics - Labİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT412
Ders İsmi: Ortodonti - Lab
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BEGÜM ASLAN
Dersi Veren(ler): Begüm ASLAN, Betül Ballı DEMİREL,Mehmet Alp TAVAS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, diş hekimliği lisans öğrencilerinin tele şekil verme ve ortodontik kroşe büküm tekniklerini öğrenerek el becerilerini geliştirmelerini, hareketli ortodontik apareylerde kullanılan temel uygulamaları kavramalarını sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında temel tel bükme teknikleri, ortodontik kroşe çeşitleri ve bunların uygulama alanları ele alınacaktır. Öğrenciler, tel bükme prensiplerini öğrenirken aynı zamanda vestibüler ark,C ve Adams gibi farklı kroşe tiplerinin pratik yapılarak şekillendirilmesini deneyimleyeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, tel büküm egzersizlerini ve temel şekillerin büküm tekniklerini uygulayarak öğrenebilir
2) Öğrenciler, tel büküm egzersizlerini ve temel şekillerin büküm tekniklerini uygulayarak öğrenebilir
3) Öğrenciler, Adams kroşesinin yapımını, kullanımını ve ortodontik apareydeki rolünü açıklayabilir.
4) Öğrenciler, Adams kroşesinin yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki rolünü açıklayabilir.
5) Öğrenciler, vestibül arkın yapımını, kullanımını ve ortodontik apareydeki fonksiyonunu açıklayabilir.
6) Öğrenciler, vestibül arkın yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki fonksiyonunu açıklayabilir.
7) Öğrenciler, topuz kroşesinin yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki rolünü açıklayabilir.
8) Öğrenciler, Z zembereğinin yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki işlevini açıklayabilir.
9) Öğrenciler, Z zembereğinin yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki işlevini açıklayabilir.
10) Öğrenciler, Z zembereğinin yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki işlevini açıklayabilir.
11) Öğrenciler, Finger spring'in yapımını, kullanımını ve ortodontik apareylerdeki işlevini açıklayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tel büküm egzersizleri, temel şekillerin bükümü Ön kaynakların incelenmesi
2) Tel büküm egzersizleri, temel şekillerin bükülmesi Önerilen kaynakların ön incelenmesi
3) Adams kroşe Önerilen kaynakların ön incelenmesi
4) Adams kroşe Önerilen kaynakların ön incelenmesi
5) Vestibül ark Önerilen kaynakların ön incelenmesi
6) Vestibül ark Önerilen kaynakların ön incelenmesi
7) Topuz kroşe Önerilen kaynakların ön incelenmesi"
8) Ara Sınav Önerilen kaynakların ön incelenmesi
9) Z Zemberek Önerilen kaynakların ön incelenmesi
10) Z zemberek Önerilen kaynakların ön incelenmesi
11) C kroşe Önerilen kaynakların incelenmesi
12) Finger spring Önerilen kaynakların incelenmesi
13) Telafi haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: I. Isaacson KG, Muir JD, Reed RT. 2nd ed. London, UK: Wright; 2003. Removable Orthodontic Appliances
Diğer Kaynaklar: I. Isaacson KG, Muir JD, Reed RT. 2nd ed. London, UK: Wright; 2003. Removable Orthodontic Appliances;

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 26 % 100
Laboratuvar 26 % 100
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Final Pratik 1 % 100
Toplam % 400
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 340
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 400

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 26 0 2 1 78
Laboratuvar 26 0 2 1 78
Uygulama 26 0 2 1 78
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 236