Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT314 | ||||
Ders İsmi: | Çağdaş Protetik Diş Tedavisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ŞİRİN KIYICI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Önjen TAK, Doç Dr Borga Dönmez, Dr. Öğr. Üyesi Şirin KIYICI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Tam protez yapımında hastanın klinik olarak değerlendirilmesi prensiplerinin ve süreçlerin öğrenilmesi. 2. Tam protez yapımında ağız hazırlığı ve ölçü alma süreçlerinin öğrenilmesi 3. Alt çene hareketleri ve Mekaniği, Okluzal Konseptler ve Artikülasyon Kanunlarının öğrenilmesi 4. Hareketli bölümlü protezlerde tutucu unsurların öğretilmesi 5. Sabit protezlerde estetik ve özel problemlerinin çözümü |
Dersin İçeriği: | Tam protezlerin kliniğinin anlaşılması, alt çene hareketleri ve mekaniği, Tam Protezlerde Okluzal Konseptler ve Artikülasyon Kanunlarının öğrenilmesi, hareketli bölümlü protezlere giriş yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dişsiz hastayı protetik açıdan değerlendirebilir. 2) Tam protez yapımı için gerekli hazırlıkları ve işlemleri bilir. 3) Hareketli protezlerde okluzyon prensiplerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tam Dişsiz Hastaların Klinik Değerlendirmesi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
2) | Tam Protezler için Pre-protetik Ağız Hazırlığı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
2) | Tam Protezler için Pre-protetik Ağız Hazırlığı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
2) | Tam Protezler için Pre-protetik Ağız Hazırlığı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
3) | Ölçü Tekniği Temelli Ölçü Materyali Seçimi & Tam Protezlerde Anatomik Sınırlar ve Ölçü Alınması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
4) | Alt Çene Hareketleri ve Mekaniği, Tam Protezlerde Okluzal Konseptler ve Artikülasyon Kanunları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
5) | Tam Protezlerde Kırık Tamiri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6) | Tam Protezlerin Artükülatörde ve Ağızda Uyumlanması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
7) | Sabit Protezlerde Çağdaş Okluzyon Prensipleri ve İnterokluzal Kayıtlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
8) | Ara Sınav | |
9) | Hareketli Parsiyel Protezlerde Tutucular | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
10) | Periodontal Harabiyetli Dişler için Hazırlıklar & Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
11) | Tam seramik restorasyonlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
12) | Estetik Yaklaşımlar ve Renk Seçimi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
13) | Dental Laboratuvarla İletişim | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
14) | Sabit Parsiyel Protezlerde Özel Problemler (Pier dayanak, Eğimli molar dayanak, Sabit parsiyel protezler ile kanin restorasyonları, Sabit parsiyel protezlerde kantilever) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018. 2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018. 3. Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999. 4. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020. 5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018. 2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018. 3. Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999. 4. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020. 5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 26 | 0 | 1 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 38 |