Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5101 | ||||
Ders İsmi: | İleri Doğum Bilgisi I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Annenin, fetüsün ve yeni doğanın gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde fiziksel, psikososyal sağlıklarının korunması ve geliştirilmesine yönelik gerekli olan ebelik bilgi ve becerileri kazandırmak ve bu konulara yönelik yenilikleri ve güncel yaklaşımları takip etmeyi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, doğum sürecine yönelik yeni uygulamaların kanıta dayalı bir şekilde incelenmesi ve yorumlanmasını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Prenatal, natal ve postnatal dönemlerde anne-fetus-yenidoğan sağlığının korunması açıklayabilme 2) Anne ve fetüsün doğuma hazırlanmasını, doğum eylemini ve bakımını yapabilme 3) Doğum sonu dönemde annenin bakımı ve değerlendirilmesi yapabilme 4) Prenatal, natal ve postnatal dönemlere ilişkin riskli durumlar varlığında vaka tartışmalarını kullanarak tedavi ve bakıma ilişkin sorunları saptayabilme 5) Doğum sonu dönemde yenidoğanın bakımı ve değerlendirilmesi yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gebeliğin oluşumu, Gebelikte annenin, fetusun fizyolojisi | |
2) | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi | |
3) | Doğum eyleminde rol oynayan faktörler | |
4) | Normal Doğum Eyleminin Fizyolojisi | |
5) | Normal Doğum Eyleminde Ağrı | |
6) | Eylemin I. Evresinde Annenin Bakımı ve İzlemi | |
7) | Partograf kullanımı ve değerlendirilmesi | |
8) | ara sınav | |
9) | Eylemin 2. Evresinde Annenin Bakımı ve İzlemi | |
10) | Doğum eylemine ilişkin girişimler | |
11) | Eylemin 3. Evresinde Annenin Bakımı ve İzlemi | |
12) | Doğum Eyleminde Etik Yaklaşımlar | |
13) | Yenidoğanın fizyolojisi ve doğum salonunda izlem ve bakımı | |
14) | Doğumun IV. Evresinde Annenin Bakımı ve İzlemi | |
15) | Puerperal Bakım | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Normal Doğum ve Sonrası Dönem Ebeler ve Ebelik Öğrencileri İçin ISBN 9786059528924 Basım Yılı 2018 Sayfa Sayısı 518 Yazar(lar) Kıymet Yeşilçiçek Çalık, Fatma Coşar Çetin |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin ders notları Öğrenci sunumları Uluslararası rehberler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 2 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 15 | 60 |
Proje | 16 | 32 |
Ödevler | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 196 |