TIP0020 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 3İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar TıpÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP0020
Ders İsmi: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 3
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Adı-Soyadı Dönem Koordinatörü: Prof. Dr. Nuriye Taşdelen Fışgın Ders (staj) Yürütücüsü: Prof. Dr. Yasemin Altuner Torun Dersi veren diğer öğretim elemanları: Prof. Dr. Ozan Özkaya Prof. Dr. Ceyhun Bozkurt Prof. Dr. Makbule Eren Prof. Dr. Nurdan Uraş prof. Dr. Tiraje Çelkan Prof. Dr. Cengiz Kara Prof. Dr. Mahir İğde Prof. Dr. Yasemin Altuner Torun Prof. Dr. Gül Nihal Özdemir Prof. Dr. Gülşen Köse Prof. Dr. Cengiz Kara Doç.Dr. Ayşenur Kaya Doç.Dr.Murat Sütçü, Doç. Dr. Mahmet Taşdemir Doç. Dr. Manolya Kara Dr. Öğr. Üyesi Cansu Aktaş Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Yaman Dr. Öğr. Üyesi Fatih Atik Dr. Öğr. Üyesi Dilek Hatipoğlu Dr. Öğr. Üyesi İsmail Gönen Dr. Öğr. Üyesi Necla Yüce Dr. Öğr. Üyesi Dr. Doruk Gül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin (Stajın) Amacı Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında koruyucu, önleyici hekimliği benimseyen ve uygulayabilen, sık karşılaşılan çocukluk dönemi hastalıklara ve çocukluk çağı acil hastalıklara tanı koyabilen ve tedavisini düzenleyebilen hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Dersin (Stajın) İçeriği Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde çocuk hastalardaki hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi prensiplerini kapsar
Hasta başı uygulamaları, Yoğun bakım viziti, Laboratuvarda veri değerlendirme, Reçete yazma, Seminer ve bölüm toplantılarına katılma, nöbet, Olgu tartışmalarını kapsar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlam çocuk takibini yapar ve beslenme prensiplerini uygular
2) Bağışıklamayı uygular, takibini yapar
3) Sık görülen çocukluk çağı hastalıklarına tanı koyar ve tedavi eder
4) Alana özgü bilimsel makaleleri tartışabilir, yazabilir.
5) Alana özgü olguyu kanıta dayalı tıp ilkelerine uygun yönetebilir.
6) Alana özgü olgunun yönetiminde akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Nöbet uygulaması Makale Saati Olgu Tartışması yok
2) Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Nöbet uygulaması Makale Saati Olgu Tartışması yok
3) Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Nöbet uygulaması Makale Saati Olgu Tartışması yok
4) Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Nöbet uygulaması Makale Saati Olgu Tartışması yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Course Materials
Nelson Textbook of Pediatrics, 2-Volume Set by Robert M. Kliegman MD and Joseph St. Geme MD | May 3, 2019
Suggested Course Materials
1-Nelson Textbook of Pediatrics, 2-Volume Set by Robert M. Kliegman MD and Joseph St. Geme MD | May 3, 2019
2-Temel Pediatri 2. Baskı (Milli Pediatri) Prof. Dr. Enver Hasanoğlu, Prof. Dr. Aysun Bideci, Prof. Dr. Ruhan Düşünsel, Prof. Dr. Koray Boduroğlu Isbn 10: 9752778062
3-Pediyatri 2 Cilt - Olcay Neyzi 5.Baskı (9786053355472) Prof. Dr. Feyza Darendeliler , Prof. Dr. Olcay Neyzi , Prof. Dr. Türkân Ertuğrul
5-Pediyatride Rutinler Editör: Ömer Devecioğlu, Agop Çıtak, 2014
6-Nelson Pediatrinin temelleri.Yazar: Karen J.Marcdante, Çevirmen Murat Yurdagök

Diğer Kaynaklar: Required Course Materials
Nelson Textbook of Pediatrics, 2-Volume Set by Robert M. Kliegman MD and Joseph St. Geme MD | May 3, 2019
Suggested Course Materials
1-Nelson Textbook of Pediatrics, 2-Volume Set by Robert M. Kliegman MD and Joseph St. Geme MD | May 3, 2019
2-Temel Pediatri 2. Baskı (Milli Pediatri) Prof. Dr. Enver Hasanoğlu, Prof. Dr. Aysun Bideci, Prof. Dr. Ruhan Düşünsel, Prof. Dr. Koray Boduroğlu Isbn 10: 9752778062
3-Pediyatri 2 Cilt - Olcay Neyzi 5.Baskı (9786053355472) Prof. Dr. Feyza Darendeliler , Prof. Dr. Olcay Neyzi , Prof. Dr. Türkân Ertuğrul
5-Pediyatride Rutinler Editör: Ömer Devecioğlu, Agop Çıtak, 2014
6-Nelson Pediatrinin temelleri.Yazar: Karen J.Marcdante, Çevirmen Murat Yurdagök

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Arazi Çalışması 1 % 40
Derse Özgü Staj 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 1 1 3 15
Uygulama 4 1 1 4 24
Derse Özgü Staj 4 1 1 4 24
Arazi Çalışması 2 0 12 24 72
Toplam İş Yükü 135