TIP0008 Kadın Hastalıkları ve Doğum 3İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar TıpÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP0008
Ders İsmi: Kadın Hastalıkları ve Doğum 3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Adı-Soyadı Dönem Koordinatörü: Prof. Dr. Nuriye Taşdelen Fışgın Ders (staj) Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Emrah Kızıldağ Dersi veren diğer öğretim elemanları: Prof. Dr. Cem Dane Prof. Dr. Ayhan Sucak Doç.Dr. Alper Karalök Doç.Dr. Ziya Kalem Dr. Öğr. Üyesi Berk Bulut Dr. Öğr. Üyesi Emrah Kızıldağ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin (Stajın) Amacı Önemli, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek temel hastalıkların
tanısını koyabilen ve tedavisini düzenleyebilen, gebe takibi yapabilen ve korunma yöntemlerini bilen ve uygulayabilen hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Dersin (Stajın) İçeriği Obstetrik ve jinekoloji alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde, sık görülen hastalıkların temel bilgileri, yönetimleri ve birinci basamak düzeyinde tedavi uygulamalarını kapsar.
Hasta başı uygulamaları, Tedavi uygulamaları, Acil girişim yapma, Reçete yazma, gebe takibi, normal doğum gözlemleme, Seminer ve bölüm toplantılarına katılma, nöbet, Olgu tartışmalarını kapsar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gebe takibi yapar
2) Jinekolojik şikayet ile başvuran hastalardan tıbbi öykü alır ve fizik muayene yapar
3) Jinekolojik şikayet ile başvuran hastalarda tanısal yaklaşımda bulunur ve tedavi yaklaşımını açıklar
4) Kadın hastalıkları ve doğum acil durumlarını tanır.
5) Alana özgü bilimsel makaleleri tartışabilir, yazabilir.
6) Alana özgü olguyu kanıta dayalı tıp ilkelerine uygun yönetebilir.
7) Alana özgü olgunun yönetiminde iyi cerrahi uygulamalarını kullanabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hasta Takibi Hasta viziti Ameliyathane Poliklinik Nöbet uygulaması Makale Saati yok
2) Hasta Takibi Hasta viziti Ameliyathane Poliklinik Nöbet uygulaması Makale Saati yok
3) Hasta Takibi Hasta viziti Ameliyathane Poliklinik Nöbet uygulaması Makale Saati yok
4) Hasta Takibi Hasta viziti Ameliyathane Poliklinik Nöbet uygulaması Makale Saati yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Suggested Course Materials
1-Ayhan A. (2003). Klinik Jinekolojik Onkoloji. Güneş Kitabevi.
2-Erk A., Demirtürk F. (2017). Berek & Novak Jinekoloji. Nobel Tıp Kitabevi.
3-Günalp S., Yüce K. (2004). Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
4-Günalp S. (2014). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
5-Saraçoğlu F. (1998). Fetal Tanı ve Tedavi. Güneş Tıp Kitabevi.
Önerilen Ders Kaynakları
1-Ayhan A. (2003). Klinik Jinekolojik Onkoloji. Güneş Kitabevi.
2-Erk A., Demirtürk F. (2017). Berek & Novak Jinekoloji. Nobel Tıp Kitabevi.
3-Günalp S., Yüce K. (2004). Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
4-Günalp S. (2014). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
5-Saraçoğlu F. (1998). Fetal Tanı ve Tedavi. Güneş Tıp Kitabevi.


Diğer Kaynaklar: Suggested Course Materials
1-Ayhan A. (2003). Klinik Jinekolojik Onkoloji. Güneş Kitabevi.
2-Erk A., Demirtürk F. (2017). Berek & Novak Jinekoloji. Nobel Tıp Kitabevi.
3-Günalp S., Yüce K. (2004). Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
4-Günalp S. (2014). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
5-Saraçoğlu F. (1998). Fetal Tanı ve Tedavi. Güneş Tıp Kitabevi.
Önerilen Ders Kaynakları
1-Ayhan A. (2003). Klinik Jinekolojik Onkoloji. Güneş Kitabevi.
2-Erk A., Demirtürk F. (2017). Berek & Novak Jinekoloji. Nobel Tıp Kitabevi.
3-Günalp S., Yüce K. (2004). Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
4-Günalp S. (2014). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi.
5-Saraçoğlu F. (1998). Fetal Tanı ve Tedavi. Güneş Tıp Kitabevi.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Arazi Çalışması 1 % 40
Derse Özgü Staj 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 1 1 3 15
Uygulama 4 1 1 4 24
Derse Özgü Staj 4 1 1 4 24
Arazi Çalışması 2 0 12 24 72
Toplam İş Yükü 135