Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI262 | ||||
Ders İsmi: | Semptom Yönetiminde Tamamlayıcı Terapiler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. NESLİŞAH YAŞAR KARTAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Neslişah YAŞAR KARTAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere bireyin klinik durumu nedeniyle gelişen semptomların kontrol edilerek, iyileşmenin ve yaşam kalitesinin sürdürülmesine yönelik bakım planı geliştirebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Hastalıklarda görülen temel belirti ve bulguların yönetimi ve bakımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Erişkin sağlığını etkileyen bazı akut ve kronik hastalıklarda görülen semptomları tanımlayabilme 2) Hastalığa bağlı gelişen semptomları yönetebilme 3) Bireyin devam eden semptomlarına yönelik uygulanan medikal tedaviye ek tamamlayıcı yöntemleri bilme 4) Birey ve ailesine semptom yönetimi konusunda yardımcı olabilme 5) Tamamlayıcı terapilerin tanımlayabilme 6) Tamamlayıcı terapilerin uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olabilme 7) Tamamlayıcı terapi uygulamaları esnasında oluşabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | Okuma |
2) | Semptom Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Tamamlayıcı Terapiler | Okuma |
3) | Semptom yönetiminde Gevşeme Egzersizleri | Okuma |
4) | Semptom yönetiminde Nefes Egzersizleri | Okuma |
5) | Semptom yönetiminde Meditasyon | Okuma |
6) | Semptom Yönetiminde Aroma Terapi | Okuma |
7) | Semptom yönetiminde Hipnoz | Okuma |
8) | Ara Sınav | |
9) | Semptom yönetiminde Fitoterapi | Okuma |
10) | Semptom yönetiminde Akupressur | Okuma |
11) | Semptom yönetiminde Bioenerji | Okuma |
12) | Semptom yönetiminde Akupunktur | Okuma |
13) | Semptom yönetiminde Terapötik dokunuş | Okuma |
14) | Semptom yönetiminde Masaj | Okuma |
15) | Semptom yönetiminde Refleksoloji | Okuma |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Hoekelman (2004) Bates Fizik Muayene Rehberi (Çev.Ed. H. Özsüt, C. Tetikkurt, S.Vatansever), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2. Dinler Y. Refleksoloji-Ayaklardan vücuda yayılan şifa. İstanbul: Cinius Yayınları; 2015. 3. Tabur H, Başaran EBZ. Refleksolojiye giriş tarihten günümüze uzanan şifa kaynağı. Erman T. (Editör). İstanbul: Ezgi Matbaacılık;2009. 4. Yalçıner B. Dünden bugüne refleksoloji terapi. İstanbul: Volga Yayınları; 2015. 5. Çakıroğlu G. Refleksoloji. İstanbul: Kassandra Yayınları; 2013 6. Bilge A., Uğuryol M, Dülgerler Ş, Yıldız M Tamamlayıcı Tedavileri Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 34(2):55-63. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Hoekelman (2004) Bates Fizik Muayene Rehberi (Çev.Ed. H. Özsüt, C. Tetikkurt, S.Vatansever), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2. Dinler Y. Refleksoloji-Ayaklardan vücuda yayılan şifa. İstanbul: Cinius Yayınları; 2015. 3. Tabur H, Başaran EBZ. Refleksolojiye giriş tarihten günümüze uzanan şifa kaynağı. Erman T. (Editör). İstanbul: Ezgi Matbaacılık;2009. 4. Yalçıner B. Dünden bugüne refleksoloji terapi. İstanbul: Volga Yayınları; 2015. 5. Çakıroğlu G. Refleksoloji. İstanbul: Kassandra Yayınları; 2013 6. Bilge A., Uğuryol M, Dülgerler Ş, Yıldız M Tamamlayıcı Tedavileri Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 34(2):55-63. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | ||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | ||||||||||||||
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | |
2) | İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | |
3) | Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
4) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
5) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
6) | Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
9) | Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
11) | Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | |
12) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
13) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | |
14) | İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |