Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI260 | ||||
Ders İsmi: | Deneysel Ekslibris Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ekslibris kültürünü kavratmak, Ekslibrisin işlevlerini öğretmek, Yaratıcılığa teşvik etmek, Sanatsal bir ürün tasarlayarak özgüven kazanmasını saplamak, |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler, kitapların iç kapağına yapıştırılan ve sahibinin adını taşıyan ekslibrisin kısa tarihçesini, işlevini ve özelliklerini öğreneceklerdir. Bir iletişim objesi olarak yaşayan kişiler için özgün ekslibrisler tasarlayacaklardır. Sanatsal düşünce ile de buluşturarak deneysel örnekler yaratacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekslibrisin ne olduğunu bilir. 2) Yakın çevresine ekslibrisi anlatabilir. 3) Ekslibris örneklerini analiz edebilir. 4) Ekslibris tasarımda kompozisyon ilkelerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekslibrisin tanımı ve kısa tarihçesi. Ekslibris örnekleri | |
2) | Ekslibrisin işlevleri ve özellikleri | |
3) | Kişi ya da kurumlar için ekslibris taslakları hazırlama. | |
4) | Fotograftan yararlanarak ekslibris tasarlama. | |
5) | Illustrator ve Photoshop kullanımında temel bilgiler | |
6) | Taslaklar üzerinde eleştiriler. | |
7) | Ekslibris çoğaltma, alt yazı. ÖDEVLERİN TESLİMİ | |
8) | Dünyadan ve Türkiye’den ekslibris sanatçıları ve tasarımları üzerine analizler | |
9) | Ekslibris çoğaltma teknikleri ve özellikleri | |
10) | Linolyum baskı tekniği ile çoğaltılacak ekslibrisler için taslak hazırlama. | |
11) | Linolyum tekniğini Photoshop programında nasıl uygularız? | |
12) | Olanaklar ölçüsünde evde Linolyum baskı yapımı. | |
13) | Ekslibris koleksiyonculuğu için öneriler. DÖNEM PROJESİ TESLİMİ | |
14) | Ekslibrislerin sunumu ve sergi hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ekslibris (Hasip Pektaş) İstanbul Ekslibris Derneği Yayınları, 2017, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | http://www.aed.org.tr/tr/ (İstanbul Ekslibris Derneği Web Sitesi) http://exlibrist.net/index.php/exlibrist (Uluslararası Online Ekslibris Dergisi) http://art-exlibris.net/ (Danimarka Frederikshavn Ekslibris Müzesi Koleksiyonu) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 55 | 2 | 57 | |||
Final | 1 | 55 | 2 | 57 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |