UNI255 Proje Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI255
Ders İsmi: Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN
Dersi Veren(ler): Dr. İlayda İsabetli Fidan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel projeleri geliştirmek, yazmak ve yönetmek konusunda becerilerini ve yetkinliklerini arttırmaktır. Ders içeriği, örnek olaylar ve gerçek araştırmalarla desteklenecek ve başarılı bilimsel projelerin hangi koşullarda ortaya konduğu, çıktılarının nasıl yaygınlaştırıldığı tartışılarak, teorik bilgi bilimsel araştırmaya dönüşecektir. Öğrenciler böylece, üniversite dönemlerinde uygulamalı projelerde aktif yer alarak kendilerini geliştirecek ve gelecek kariyerlerine de hazırlanacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders bilimsel bir proje geliştirmenin adımlarını içermektedir. Bu kapsamda proje mantığı, bilimsel araştırmanın temelleri, yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi, literatür taraması, araştırmanın tasarımı, proje haline getirilmesi, planlanması, raporlanması ve sunulması başlıklarına detaylı değinilecektir. Ders, bir projenin baştan sona yazımı, sunumu ve uygunsa başvurusuyla tamamlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kapsamlı literatür araştırmaları yapabilir
2) Akademik çalışmaları için yenilikçi fikirler oluşturabilir
3) Bir fikri bilimsel araştırma methodları çerçevesinde olgunlaştırabilir
4) Araştırmalarını, amaç ve hedeflere uygun şekilde Tübitak/AB ve diğer kurumlar için bilimsel proje haline getirebilir
5) Proje yönetimini yapabilecek yeteneklere sahip olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş (Bilimsel araştırma, proje, yenilik, arge)
2) Bilimsel araştırmanın temelleri – 1 (temel kavramlar, bilimsel araştırmanın özellikleri, amaç ve hedefler)
3) Bilimsel araştırmanın temelleri -2 (akademik çalışmalar, proje örnekleri, proje destekleri, Tübitak, AB projeleri ve projeleri destekleyen diğer kuruluşlar)
4) Bilimsel araştırmanın temelleri – 3 (sağlık bilimleri, sosyal bilimler, fen bilimleri ve diğer alanlarda proje örnekleri)
5) Bilimsel bir araştırma için fikir geliştirme (araştırma problemi, özgün değer oluşturmak)
6) Literatür taraması ve Etik
7) Araştırma tasarımı (araştırma için uygun yöntemlerin seçimi)
8) Vize – sunum (seçilen bir konuda detaylı literatür taraması, yapılması, research proposal şeklinde hazırlanması)
9) Proje yazım aşamaları – 1 (Tübitak projeleri)
10) Proje yazım aşamaları – 2 (AB projeleri)
11) Proje yazım aşamaları – 3 (Diğer projeler)
12) Proje yönetimi -1 (temel kavramlar, proje yönetim aşamaları, proje yaşam döngüsü)
13) Proje yönetimi – 2 (planlama, riskler ve limitler, bütçe)
14) Proje yönetimi – 3 (güncel teknikler)
15) Final - Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulusal ve uluslararası proje örnekleri
Diğer Kaynaklar: National and international project examples

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 16
Proje 14 14
Ara Sınavlar 8 24
Final 15 37
Toplam İş Yükü 136