UNI255 Proje Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI255
Ders İsmi: Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN
Dersi Veren(ler): Dr. İlayda İsabetli Fidan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel projeleri geliştirmek, yazmak ve yönetmek konusunda becerilerini ve yetkinliklerini arttırmaktır. Ders içeriği, örnek olaylar ve gerçek araştırmalarla desteklenecek ve başarılı bilimsel projelerin hangi koşullarda ortaya konduğu, çıktılarının nasıl yaygınlaştırıldığı tartışılarak, teorik bilgi bilimsel araştırmaya dönüşecektir. Öğrenciler böylece, üniversite dönemlerinde uygulamalı projelerde aktif yer alarak kendilerini geliştirecek ve gelecek kariyerlerine de hazırlanacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders bilimsel bir proje geliştirmenin adımlarını içermektedir. Bu kapsamda proje mantığı, bilimsel araştırmanın temelleri, yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi, literatür taraması, araştırmanın tasarımı, proje haline getirilmesi, planlanması, raporlanması ve sunulması başlıklarına detaylı değinilecektir. Ders, bir projenin baştan sona yazımı, sunumu ve uygunsa başvurusuyla tamamlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kapsamlı literatür araştırmaları yapabilir
2) Akademik çalışmaları için yenilikçi fikirler oluşturabilir
3) Bir fikri bilimsel araştırma methodları çerçevesinde olgunlaştırabilir
4) Araştırmalarını, amaç ve hedeflere uygun şekilde Tübitak/AB ve diğer kurumlar için bilimsel proje haline getirebilir
5) Proje yönetimini yapabilecek yeteneklere sahip olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş (Bilimsel araştırma, proje, yenilik, arge)
2) Bilimsel araştırmanın temelleri – 1 (temel kavramlar, bilimsel araştırmanın özellikleri, amaç ve hedefler)
3) Bilimsel araştırmanın temelleri -2 (akademik çalışmalar, proje örnekleri, proje destekleri, Tübitak, AB projeleri ve projeleri destekleyen diğer kuruluşlar)
4) Bilimsel araştırmanın temelleri – 3 (sağlık bilimleri, sosyal bilimler, fen bilimleri ve diğer alanlarda proje örnekleri)
5) Bilimsel bir araştırma için fikir geliştirme (araştırma problemi, özgün değer oluşturmak)
6) Literatür taraması ve Etik
7) Araştırma tasarımı (araştırma için uygun yöntemlerin seçimi)
8) Vize – sunum (seçilen bir konuda detaylı literatür taraması, yapılması, research proposal şeklinde hazırlanması)
9) Proje yazım aşamaları – 1 (Tübitak projeleri)
10) Proje yazım aşamaları – 2 (AB projeleri)
11) Proje yazım aşamaları – 3 (Diğer projeler)
12) Proje yönetimi -1 (temel kavramlar, proje yönetim aşamaları, proje yaşam döngüsü)
13) Proje yönetimi – 2 (planlama, riskler ve limitler, bütçe)
14) Proje yönetimi – 3 (güncel teknikler)
15) Final - Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulusal ve uluslararası proje örnekleri
Diğer Kaynaklar: National and international project examples

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 16
Proje 14 14
Ara Sınavlar 8 24
Final 15 37
Toplam İş Yükü 136