| Mimarlık (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ARCH094 | ||||
| Ders İsmi: | İstanbul Kesitleri | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU | ||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU |
||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Ders, İstanbul'un altyapı ve üst yapı ve yerleşimlerinin izlerini tarih, kültür ve ekonomiyi içeren coğrafi bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, İstanbul'un yapılı çevresini, coğrafi bir perspektifle desteklenen saha gezileri ve okumalar çerçevesinde tanıtmak amacıyla düzenlenmiştir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Coğrafya ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi geliştirebilme 2) Coğrafya ile ilişkili olarak yapılı çevreyi etkileyen tarihi, kültürel ve ekonomik faktörleri anlama becerisi kazanma |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Tanıtım | |
| 2) | Araştırma ve Sunum I | |
| 3) | 1. rota Batı Tarihi Yarımada: Gotlar Sütunu, Palatium, Hipodrom, Şerefiye Sarnıcı, Küçük Ayasofya | |
| 4) | Araştırma ve Sunum II | |
| 5) | 2. rota Tarihi Yarımada Merkezi: İMÇ, Vefa, Saraçhane Arkeoloji Parkı, Kıztaşı, Bozdoğan Kemeri, Zeyrek | |
| 6) | Araştırma ve Sunum III | |
| 7) | Rota 3 Tarihi Yarımada Güneybatı: Kazlıçeşme, Yedikule Hisarı, Yedikule Gazhanesi, İmrahor, Samatya, Yenikapı | |
| 8) | Araştırma ve Sunum IV | |
| 9) | Rota 4 Sahil: Florya Atatürk Deniz Köşkü, Menekşe Plajı, Küçükçekmece Köprüsü | |
| 10) | Araştırma ve Sunum V | |
| 11) | Rota 5 Kuzey 1: Bahçeköy Su Kemeri, Atatürk Arboretumu, Bentler Tabiat Parkı | |
| 12) | Araştırma ve Sunum VI | |
| 13) | Rota 6 Kuzey 2: Beykoz Çeşme Meydanı, Beykoz Çayırı, Paşabahçe | |
| 14) | Rota 7 Büyükada: Anadolu Kulübü, Yetimhane, Aya Yorgi Kilisesi | |
| 15) | FİNAL SUNUMLARI |
| Ders Notları / Kitaplar: | Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi - Tarih Vakfı Arkeolojik Gezi Rehberi - Yeraltındaki İstanbul - Kerim Altuğ İstanbul Mimarlık Rehberi - Afife Batur Becoming Istanbul - Pelin Derviş, Bülent Tanju, Uğur Tanyeli İstanbul Gezi Rehberi - Murat Belge Boğaziçi'nde Bir Gezinti - Dionysios Byzantios 16. Yüzyılda İstanbul Kent- Saray - Metin And |
| Diğer Kaynaklar: | Akdeniz - Fernand Braudel Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı - Bilge Karasu Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar Suskunlar - İhsan Oktay Anar Kara Kitap - Orhan Pamuk İstanbul Anıları 1897-1940 - Hagop Mıntzuri |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||||
| 1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | 3 | |||||||||||||
| 2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 3 | 3 | |||||||||||||
| 3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
| 4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 | 3 | |||||||||||||
| 5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 2 | 2 | |||||||||||||
| 6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
| 7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
| 8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
| 9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
| 10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 | 2 | |||||||||||||
| 11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
| 12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
| 13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 | 2 | |||||||||||||
| 14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 3 | 3 | |||||||||||||
| 15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
| 2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
| 3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
| 4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
| 5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
| 6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
| 7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
| 8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
| 9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
| 10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
| 11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
| 12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
| 13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
| 14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
| 15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 1 | % 20 |
| Ödev | 2 | % 80 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
| Sunum / Seminer | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 77 | |