Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH094 | ||||
Ders İsmi: | İstanbul Kesitleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, İstanbul'un altyapı ve üst yapı ve yerleşimlerinin izlerini tarih, kültür ve ekonomiyi içeren coğrafi bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İstanbul'un yapılı çevresini, coğrafi bir perspektifle desteklenen saha gezileri ve okumalar çerçevesinde tanıtmak amacıyla düzenlenmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Coğrafya ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi geliştirebilme 2) Coğrafya ile ilişkili olarak yapılı çevreyi etkileyen tarihi, kültürel ve ekonomik faktörleri anlama becerisi kazanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanıtım | |
2) | Araştırma ve Sunum I | |
3) | 1. rota Batı Tarihi Yarımada: Gotlar Sütunu, Palatium, Hipodrom, Şerefiye Sarnıcı, Küçük Ayasofya | |
4) | Araştırma ve Sunum II | |
5) | 2. rota Tarihi Yarımada Merkezi: İMÇ, Vefa, Saraçhane Arkeoloji Parkı, Kıztaşı, Bozdoğan Kemeri, Zeyrek | |
6) | Araştırma ve Sunum III | |
7) | Rota 3 Tarihi Yarımada Güneybatı: Kazlıçeşme, Yedikule Hisarı, Yedikule Gazhanesi, İmrahor, Samatya, Yenikapı | |
8) | Araştırma ve Sunum IV | |
9) | Rota 4 Sahil: Florya Atatürk Deniz Köşkü, Menekşe Plajı, Küçükçekmece Köprüsü | |
10) | Araştırma ve Sunum V | |
11) | Rota 5 Kuzey 1: Bahçeköy Su Kemeri, Atatürk Arboretumu, Bentler Tabiat Parkı | |
12) | Araştırma ve Sunum VI | |
13) | Rota 6 Kuzey 2: Beykoz Çeşme Meydanı, Beykoz Çayırı, Paşabahçe | |
14) | Rota 7 Büyükada: Anadolu Kulübü, Yetimhane, Aya Yorgi Kilisesi | |
15) | FİNAL SUNUMLARI |
Ders Notları / Kitaplar: | Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi - Tarih Vakfı Arkeolojik Gezi Rehberi - Yeraltındaki İstanbul - Kerim Altuğ İstanbul Mimarlık Rehberi - Afife Batur Becoming Istanbul - Pelin Derviş, Bülent Tanju, Uğur Tanyeli İstanbul Gezi Rehberi - Murat Belge Boğaziçi'nde Bir Gezinti - Dionysios Byzantios 16. Yüzyılda İstanbul Kent- Saray - Metin And |
Diğer Kaynaklar: | Akdeniz - Fernand Braudel Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı - Bilge Karasu Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar Suskunlar - İhsan Oktay Anar Kara Kitap - Orhan Pamuk İstanbul Anıları 1897-1940 - Hagop Mıntzuri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | 3 | |||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 3 | 3 | |||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 | 3 | |||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 2 | 2 | |||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 | 2 | |||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 | 2 | |||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 3 | 3 | |||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 2 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 77 |