Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5054 | ||||
Ders İsmi: | Psikoonkoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Murat Artıran | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikoonkoloji'nin tanımı ve alanı, kanser hastalığı temel bilgileri, kanser hastalarının tedavi seçenekleri, kanser hastalığının psikolojik elementleri, kanser hastalığının psikolojik etkilerinin önlenmesi ve tedavisi konularında bilgiler edinilir. |
Dersin İçeriği: | Psikolojinin bir alt alanı olarak Psiko-onkoloji hakkında detaylı ve derinlemesine bilgilerin işlenmesi. Kanser tanısı almış olan hastaların inkar, kızgınlık, ölüm ve kaygı gibi psikolojik unsurlarla baş etmesinde kullanılacak yöntemlerin öğretilmesi. Kanserin etkileri ile meydana gelebilecek olası kişilik, davranış, düşünsel ve duygusal değişimlerin incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psiko-onkoloji alanını tanıma ve temel unsurları öğrenmek 2) Kanser hastalarının psikolojik sağlıklarına destek vermede yöntemleri öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psiko-onkoloji tanımı ve alanı | |
2) | Kanser hastalığını unsurları ve kanser çeşitleri | |
3) | Kanser hastalığını psikolojik unsurları - 1 | |
4) | Kanser hastalığını psikolojik unsurları - 2 | |
5) | Hastalığın yarattığı psikolojik etkiler-1 | |
6) | Hastalığın yarattığı psikolojik etkiler-2 | |
7) | Kanser hastaları ile psikolojik görüşme | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Kanser hastalığının psikolojik etkilerinin önlenmesi | |
10) | Kaygı ve stresle başa çıkma yöntemleri | |
11) | İnkar ve öfke ile başa çıkma yöntemleri | |
12) | Kanser hastası yakınlarına psiko-eğitimin unsurları | |
13) | Ölüm anksiyetesi ve psikolojik destek | |
14) | Dersin genel değerlendirmesi & tartışmalar | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Özkan, S. (2007). Psiko-Onkoloji. Form Reklam Hizmetleri. İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Deniz DOĞAN , (2019). Kanser Hastalarına Yönelik Psikoonkoloji Uygulamaları. SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal), 35, p. 2669-2690. Doi: 10.26449/sssj.1472. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |||||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 3 | 2 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 1 | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 1 | ||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | ||||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | ||||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | ||||||||||||||
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | 2 | ||||||||||||||
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | ||||||||||||||
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 1 |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 |
13) | Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | |
14) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
15) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 195 |