Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI246 | ||||
Ders İsmi: | İran'da Toplum ve Siyaset | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATEME AYŞİN ANKA | ||||
Dersi Veren(ler): | Fateme Ayşin Anka | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İran’ın toplum ve siyasetini tanıyarak hem devlet boyutundan siyasi yapıları öğrenmek hem de toplumsal olarak iç dinamiklerini öğrenmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda, toplum sosyolojisi, siyasi partiler, reformlar, beyin göçleri ve ideolojik sistemi de anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İran’ın toplum ve siyasetini anlatıp analiz ederek çok kültürlü toplumsal yapıyı ve ideolojik tabanlı devletin yapısı ve siyasetini irdelemek genel ders içeriliğini oluşturmaktadır. Bu kapsamda, çeşitli siyasi ve toplumsal konular (geçmişten günümüze) ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İran hakkında genel ve spesifik bilgi edinmiş olacak 2) İran’ın siyasi yapılarını öğrenmiş olacak 3) İran’ın toplumsal yapılarını ve sosyolojisi anlamış olacak 4) İran’daki yapının artı ve eksiklerini irdeleyebilecek 5) İran'da siyasal yapıyı ve seçimi öğrenmek 6) İran’da STK’lar hakkında bilgi sahibi olunması 7) İran’daki etnikleri tanımak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İran’a genel Bakış | Ref1, ss:1-15 |
2) | Siyasal Kurumlara Yaklaşımlar | Ref1, ss:15-25 |
3) | İran Devrim Öncesi ve Sonrası | Ref1, ss:25-35 |
4) | Devlet ve Toplumsal Dinamikler | Ref1, ss: 35-45 |
5) | Toplumsal Yapısı ve Sosyolojisi | Ref1, ss:45-57 |
6) | Siyasal Katılma: Seçim Sistemleri ve Seçme Yöntemleri | Ref1, ss: 58-70 |
7) | Parlamento geleneği | Ref1, ss: 70-85 |
8) | Din ve Sosyal Yapı İlişkisi | Ref1, ss: 85-102 |
9) | İdeolojik Devlet | Ref1, ss: 102-120 |
10) | İdeolojik Devletin İstikrarını Sağlayan Temel Unsurlar (1979’a Kadar) | Ref1, ss: 121-135 |
11) | İran’da STK’lar | Ref1, ss: 136-153 |
12) | İran’da Post Modern Yaklaşımlar | Ref1, ss:153-170 |
13) | İran’da Etnik Konuları | Ref1, ss: 170-183 |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | İran’da Devlet, Toplum ve Siyaset, Hüseyin Beşiriye, Ağaç Kitabevi, İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Hüseyin Beşiriye, İran'da Devlet, Toplum ve Siyaset, AĞAÇ KİTABEVİ YAYINLARI |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | ||||||||||||||
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | ||||||||||||||
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | ||||||||||||||
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | ||||||||||||||
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | ||||||||||||||
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | ||||||||||||||
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | ||||||||||||||
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | ||||||||||||||
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | |
2) | Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | |
3) | Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | |
4) | Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | |
7) | Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | |
8) | Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | |
10) | Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | |
11) | Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | |
12) | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | |
13) | Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | |
14) | Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 1 | 1 | 14 | 48 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 1 | 1 | 14 | 48 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Ödevler | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Final | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Toplam İş Yükü | 120 |