Sağlık Yönetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAYD6104 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersi Veren(ler): | HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık, sağlık sistemi ve sağlık politikası ile ilgili konuların ekonomik kavram, konu, yöntem ve modellerle tartışılması ve değerlendirilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Sağlık-sağlık sistemi-refah ilişkisi; sağlık sektörünün diğer sektörlerden ayrılan özellikleri; sağlık hizmetleri arz ve talebi; sağlık hizmetleri finansmanı; sağlık hizmetlerinde ekonomik değerlendirme; sağlık sektöründe devletin rolü; sağlık ekonomisinin sağlık politikalarının belirlenmesi ve değerlendirilmesine katkısı bu dersin konuları arasında yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık hizmetleri ve sektörünün kendine has özelliklerini tartışır 2) Sağlık hizmetleri talebi ve arzının özelliklerini tartışır. 3) Verimli ve adil sağlık sistemi yaratmada alternatif sağlık hizmetleri finansman yöntemlerinin neler olduğunu tartışır 4) Sağlık sistemi içinde verilmesi gereken kararlarda ekonomik değerlendirme yöntemlerini tartışır. 5) Sağlık, sağlık sistemi, sağlık politikası ve sağlık ekonomisi arasındaki ilişkileri tartışır. 6) Sağlık ekonomisi perspektifinden Türkiye için araştırma konuları belirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Sağlık Ekonomisine Giriş | |
3) | Sağlık ekonomisine giriş | |
4) | Sağlık hizmetleri talebi | |
5) | Sağlık Hizmetleri Arzı | |
6) | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | |
7) | Sağlık hizmetlerinde ekonomik değerlendirme | |
8) | Öğrenci sunumları | |
9) | Öğrenci sunumları | |
10) | Öğrenci sunumları | |
11) | Öğrenci sunumları | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Health Economics and Policy. James W. Henderson. 2015 2. Principles in Health Economics and Policy. Jan Abel Olsen. 2017 3. The Economics of Health & Health Care. Folland et al. 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Dersin haftalık yansılarında verilen kaynaklardır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | |
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 |
2) | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 |
3) | Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 |
4) | Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 |
5) | Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
6) | Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 |
7) | Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 66 | 66 | ||||
Final | 1 | 72 | 72 | ||||
Toplam İş Yükü | 250 |