Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BES5203 | ||||
Ders İsmi: | Dönem Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF GÜNER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tezsiz yüksek lisans programına başvuran öğrencinin derslerini başarıyla tamamladıktan sonra proje/derleme hazırlayarak tezsiz yüksek lisans programını başarıyla bitirmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir konuda bilimsel verilerin araştırması, değerlendirilmesi, tartışılması ve derlenen bilgilerin rapor halinde yazılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beslenme ve diyetetik alanında bilgilerini günceller. 2) Son bilimsel verileri araştırır, değerlendirir ve yenilikleri tartışır. 3) Derlediği bilgileri bir rapor halinde yazar. 4) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır. 5) Aradığı bilgiye ulaşabilme, analiz etme ve sunma becerisini kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje çalışması | |
2) | Proje çalışması | |
3) | Proje çalışması | |
4) | Proje çalışması | |
5) | Proje çalışması | |
6) | Proje çalışması | |
7) | Proje çalışması | |
8) | Proje çalışması | |
9) | Proje çalışması | |
10) | Proje çalışması | |
11) | Project work | |
12) | Proje çalışması | |
13) | Proje çalışması | |
14) | Proje çalışması | |
15) | Proje çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel, bilimsel yayınlar |
Diğer Kaynaklar: | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel, bilimsel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | ||||||||||
2) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | ||||||||||
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | |
2) | Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 |
4) | Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
5) | Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
6) | Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 3 |
7) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 3 |
9) | Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | |
10) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 225 |
Proje | 15 | 256 |
Toplam İş Yükü | 511 |