Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES5203
Ders İsmi: Dönem Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
14
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ELİF GÜNER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tezsiz yüksek lisans programına başvuran öğrencinin derslerini başarıyla tamamladıktan sonra proje/derleme hazırlayarak tezsiz yüksek lisans programını başarıyla bitirmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir konuda bilimsel verilerin araştırması, değerlendirilmesi, tartışılması ve derlenen bilgilerin rapor halinde yazılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beslenme ve diyetetik alanında bilgilerini günceller.
2) Son bilimsel verileri araştırır, değerlendirir ve yenilikleri tartışır.
3) Derlediği bilgileri bir rapor halinde yazar.
4) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır.
5) Aradığı bilgiye ulaşabilme, analiz etme ve sunma becerisini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje çalışması
2) Proje çalışması
3) Proje çalışması
4) Proje çalışması
5) Proje çalışması
6) Proje çalışması
7) Proje çalışması
8) Proje çalışması
9) Proje çalışması
10) Proje çalışması
11) Project work
12) Proje çalışması
13) Proje çalışması
14) Proje çalışması
15) Proje çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beslenme ve Diyetetik alanında güncel, bilimsel yayınlar
Diğer Kaynaklar: Beslenme ve Diyetetik alanında güncel, bilimsel yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir.
2) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3
3) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3 3 3 3 3
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3 3 3 3 3
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 3 3 3 3 3
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 3 3 3 3 3
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3 3
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3 3 3 3 3
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır.
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir.
2) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 3
3) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 3
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır.
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 225
Proje 15 256
Toplam İş Yükü 511