Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6030 | ||||
Ders İsmi: | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM PROBLEMLERİNDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gastrointestinal problemleri tanımlanmak, değerlendirilmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını ele almak ve konuyla ilgili literatür çalışmalarını ve yenilikleri takip etmek. |
Dersin İçeriği: | Gastrointestinal problemlere yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensipleri, huzursuz barsak sendromu, konstipasyon ve fekal inkontinansta ve gastrointestinal cerrahiler öncesi ve sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gastrointestinal problemleri tanımlayarak, bu problemlere yönelik fizyoterapi yaklaşımları hakkında yenilikleri takip edebilir ve uygun fizyoterapi yaklaşımına karar verebilir. 2) Gastrointestinal problemlere yönelik rehabilitasyonda problem çözme ve klinik karar verme becerisini kullanabilir 3) Gastrointestinal fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili araştırma planlar, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği hakkında bilgi | |
2) | Gastrointestinal sistem anatomisi | |
3) | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | |
4) | Gastrointestinal sistemin değerlendirilmesi | |
5) | Gastrointestinal sistem ve fizyoterapi | |
6) | Huzursuz barsak sendromu | |
7) | Konstipasyon | |
8) | Ara sınav | |
9) | Araştırma önerisi | |
10) | Vaka sunumu | |
11) | Fekal inkontinans | |
12) | Gastrointestinal cerrahiler öncesi ve sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
13) | Araştırma önerisi ile ilgili literatür sunulması | |
14) | Araştırma önerisi ile ilgili literatür sunulması | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel literatür tarama |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 2 | 2 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ödevler | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 213 |