İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS071 | ||||
Ders İsmi: | Organizational Behavior in MIS | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OKAN YAŞAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Okan Yaşar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kurs üç ana hedefi gerçekleştirmek için tasarlanmıştır: • Kuruluşların ve içindeki insanların nasıl çalıştığını anlayabilmek ve analiz edebilmek için OB kavramları hakkındaki bilginizi artırın. • OB kavramlarını yöneticilerin karşılaştığı gerçek dünya sorunlarına uygulama fırsatları sağlamak. • Liderlik ve yönetim potansiyelinizi geliştirin. Etkili liderler, genellikle tamamen kendi kontrollerinde olmayan koşullar altında örgütsel hedeflere ulaşmak için insanları ve bilgileri yönetir. Liderler sorunları başarılı bir şekilde teşhis edebilmeli, net bir şekilde iletişim kurabilmeli, etkili kararlar verebilmeli, başkalarını motive edip etkileyebilmeli, çeşitliliği yönetebilmeli ve kurumsal değişimi yönlendirebilmelidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, örgütsel davranış (OB) ve yönetimdeki temel kavram ve konulara bir giriş niteliğindedir. Kurs, OB'ye üç düzeyde odaklanır: bireysel, kişilerarası ve toplu. Karar verme, motivasyon ve kişiliği kapsayan bireysel düzeyde başlayacağız. Daha sonra güç, etki ve müzakereleri kapsayan kişilerarası düzeye döneceğiz. Son olarak, liderlik ve örgütsel bağlamı kapsayan kolektif düzeye geçeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir organizasyonu, gruplarını ve bireylerini yönetme. 2) Görevleri, hedefleri ve projeleri başarmak için insanları yönetin; başka insanlar için çalışın, başka insanlarla çalışın ve diğer insanları denetleme. 3) Teknik becerilerin önemli bir tamamlayıcısı olan yönetimin insani yönünü anlama. 4) Becerilerin kar amacı gütmeyen kuruluşlar, spor takımları, sosyal kulüpler ve dini ve siyasi gruplar dahil olmak üzere diğer türdeki kuruluşlara uygulama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranış Nedir? | |
2) | Organizasyonlarda çeşitlilik | |
3) | Tutumlar ve İş Tatmini | |
4) | Duygular ve Ruh Halleri | |
5) | Kişilik ve Değerler | |
6) | Algı ve Bireysel Karar Verme | |
7) | Motivasyon Konseptleri | |
8) | Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara | |
9) | Yeni Ürünler Geliştirmek ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetmek | |
10) | Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlamak ve Yakalamak | |
11) | Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Hususlar | |
12) | Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlamak | |
13) | Perakende ve Toptan Satış | |
14) | Tüketicilerin İlgisini Çekmek ve Müşteri Değerini İletmek: Bütünleşik Pazarlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior New Jersey: Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 | 3 | ||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 3 | |||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 | |||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 3 | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 3 | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 7 | 30 |
Final | 14 | 50 |
Toplam İş Yükü | 122 |