Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI240 | ||||
Ders İsmi: | Boyun ve Bel Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NALAN SOYDAŞ ENGİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nalan Engin Soydaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Boyun ve sırt sağlığının iyileştirilmesinde postüral düzeltmenin önemini vurgulamak. |
Dersin İçeriği: | Farklı yaş, cinsiyet, koşullar, meslek ve ağırlıkta boyun ve sırt sağlığının önlenmesi ve sürdürülmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Boyun ve sırt sağlığı hakkında bilgiler 2) Postürün önemi ve sürdürülmesi hakkında bilgi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | WHO'ya göre sağlığın tanımı. Omurganın gross anatomisi (boyun ve sırt). | - |
2) | Boyun ve sırt sağlığının günlük hayatımızdaki önemi nedir? | - |
3) | Anatomik pozisyon, vücut duruşu ve denge. | - |
4) | Boyun, gövde ve sırtta duruş bozuklukları. | - |
5) | Ergonomi nedir ve postural deformitelerin önlenmesinde Ergonominin önemi nedir? | - |
6) | Yaş, cinsiyet, meslek, kilo, hamilelik gibi farklı durumlarda boyun ve sırt ağrıları ve önleyici sorunlar. | - |
7) | Mesleklere göre farklı pozisyonlarda ergonominin faydaları (Beyaz ve mavi renkli çalışanlar: Sağlık, mühendislik, ofis çalışanları, müzik, sanat, öğretmenler, öğrenciler vb. | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Sporun, boş zaman aktivitelerinin boyun ve sırt sağlığına etkileri. | - |
10) | Psikososyal sorunların boyun ve sırt sağlığına olumsuz etkileri. | - |
11) | Öğrencilerin bilgilendirilmesi ve sunuma hazırlanması: Boyun ve sırt problemlerine önleyici yaklaşımlar. | - |
12) | Öğrencilerin boyun ve sırt sağlığı ile ilgili sunumları. | - |
13) | Öğrencilerin boyun ve sırt sağlığı ile ilgili sunumları. | - |
14) | Öğrencilerin boyun ve sırt sağlığı ile ilgili sunumları. | - |
15) | Final sınav | - |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık verilecektir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 128 |