| Ders Kodu: | UNI233 | ||||
| Ders İsmi: | Sağlıkta İnovatif Yaklaşımlar | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF ÖRSELOĞLU | ||||
| Dersi Veren(ler): | ELİF ÖRSELOĞLU | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere inovasyon, yaratıcılık, girişimcilik gibi kavramları açıklayarak, birbirlerinin arasındaki bağlantıyı kavrayabilmelerini sağlamak, sağlık hizmeti sunumlarında inovatif düşünmelerini sağlayarak bu konuda davranış geliştirmelerini amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders inovatif yaklaşımlar, girişimcilik ve sağlık hizmeti sunumunda inovasyon, girişimcilik ve inovasyon arasındaki ilişkiler ve sağlık hizmetleri sunumunda inovatif girişimler gibi bilgileri içerir |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) İnovasyonu tanımlar 2) 2) Girişimciliği tanımlar 3) 3) İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıyı kurar. 4) 4) Sağlık sektöründeki inovasyon çalışmalarını takip eder |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | |
| 2) | Yaratıcılık Kavramı ve Kapsamı | |
| 3) | İnovasyon Kavramı ve Kapsamı | |
| 4) | İnovasyon Türleri | |
| 5) | Girişimcilik kavramı ve kapsamı | |
| 6) | Girişimcilik kültürü ve boyutları | |
| 7) | VİZE | |
| 8) | Girişimcinin özellikleri | |
| 9) | İnovatif fikir üretmek | |
| 10) | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci-1 | |
| 11) | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci-2 | |
| 12) | Sağlık Sektöründe İnovasyon ve girişimcilik | |
| 13) | Sağlık Hizmetleri Sunumunda inovasyon örnekleri-1 | |
| 14) | Sağlık Hizmetleri Sunumunda inovasyon örnekleri-2 | |
| 15) | FİNAL |
| Ders Notları / Kitaplar: | 1) Merih YD. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası. Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. 2) Stell G., “İnovasyonu Haritalamak Dijital Çağda Özgün İnovasyon Stratejileri” TTGV, 2018. |
| Diğer Kaynaklar: | 1. Stell G., “İnovasyonu Haritalamak Dijital Çağda Özgün İnovasyon Stratejileri” TTGV, 2018. 2. İnovatif Hemşireler Derneği - web linki http://inovatifhemsirelikdernegi.com. 3. Drucker P. İnovasyon ve Girişimcilik, 1. Baskı, Optimistik Yayınları, 2017 |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
| Ödevler | 2 | 2 |
| Küçük Sınavlar | 5 | 23 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 |
| Final | 4 | 26 |
| Toplam İş Yükü | 114 | |