Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI229 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Uygulamalarda Akılcı İlaç Kullanımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ŞERİFE YEKBUN TÜTÜNCÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ş. Yekbun Tütüncü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Akılcı İlaç kullanımı ve uygulamaları hakkında bilgi kazanımının sağlanması ve sağlık personellerine karşılaşabilecekleri ilaç sorunlarıyla ilgili bilgilenmeleri ve ilaçlar hakkında halk eğitimi verebilmelerini amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Akılcı İlaç kullanımı tanımı, yanlış ilaç kullanımının yarattığı sonuçlar, Akılcı ilaç uygulamaları, olgu çalışmaları, özel hasta gruplarında (çocuklar ve yaşlılar, psikiatri hastaları) akılcı ilaç kullanımı açısından bilgilerin güncellenmesi ve klinik açıdan önemli ilaç etkileşimlerinin değerlendirilmesi, akılcı ilaç kullanımına yönelik bilgilerin değerlendirilmesi ve hasta eğitimleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akılcı ilaç tanımı öğrenir. 2) Akılcı İlaç uygulamalarını öğrenir. 3) Çeşitli hasta gruplarında akılcı ilaç uygulama kavramlarını öğrenir 4) Hastalıkların tedavisinde hastanın klinik durumuna uygun ilaç seçimini anlar. 5) Dozun bireyselleştirilmesi, farklı popülasyonlara farklı tedavi yaklaşımları hususunda hekim ile işbirliği içinde akılcı tedavinin sağlanabilmesi için hastayı doktora yönlendirebilir. 6) İrrasyonel tedavi yaklaşımlarını farklı gruplarda öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Akılcı İlaç: Giriş ve Genel Tanımlar | |
3) | Akılcı Antibiyotik Kullanımı | |
4) | Yaşlılarda Akılcı İlaç Uygulamaları | |
5) | Yaşlılarda Akılcı İlaç Uygulamaları II | |
6) | Pediatride Akılcı İlaç Uygulamaları | |
7) | Vize Haftası | |
8) | Gebelikte Akılcı İlaç Uygulamaları | |
9) | Gebelikte İlaç Kullanımı II | |
10) | Psikiatride Akılcı İlaç Uygulamaları | |
11) | Anksiyetede Akılcı İlaç Uygulamaları | |
12) | Hasta Eğitimleri ve Örnek Vaka sunumu | |
13) | Vaka sunumları | |
14) | Vaka sunumları | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | DiPiro, J. T., Talbert, R. L., Yee, G. C., Matzke, G. R., Wells, B. G., & Posey, L. M. (2017). Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach, 10e. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |