UNI224 Aktif Yaşlılıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI224
Ders İsmi: Aktif Yaşlılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Sevde Şanal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin aktif yaşlanmanın önemini kendi ifadeleriyle açıklaması, aktif yaşlanmanın belirleyicileri ve aktif yaşlanma sürecinde etki eden ve rol oynayan faktörlerin bilinerek yaşlılık süreci ile ilişkilendirebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: • Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
• Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
• Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
• Yaşlıların Sorunları
• Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
• Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
• Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
• Aktif Yaşlanmanın Psiko-sosyal Boyutu
• Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
• Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
• Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aktif Yaşlılık dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2) Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
3) Aktif yaşlanmayı tanımlar
4) Yaşlılık sürecine ilişkin genel bilgileri tanımlar
5) Aktif yaşlanmanın belirleyicilerini açıklar
6) Aktif yaşlanmada koruyucu ve önleyici yaklaşımları açıklar
7) Aktif yaşlanmanın psiko-sosyal boyutunu tanımlar
8) Aktif yaşlanma ve yaşam boyu öğrenme, teknoloji ve yaşlı dostlu kent ilişkisini açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Derse Giriş, Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
2) Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
3) Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
4) Yaşlıların Sorunları
5) Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
6) Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
7) Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
8) Ara Sınav Haftası
9) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
10) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
11) Aktif Yaşlanmanın Psikososyal Boyutu
12) Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
13) Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
14) Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 124