UNI218 Yeni Medyanın Sosyolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI218
Ders İsmi: Yeni Medyanın Sosyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste medya ve iletişim ortamlarının toplum, birey ve kültür üzerindeki yansımaları temel kuramlar ve kavramlar ekseninde ele alınacaktır. Yeni medya ve sosyoloji çalışmaları bağlamında güncel okumalarla söz konusu kuramsal tartışmalar ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders öncelikli olarak iletişim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi ortaya koymakta ardından iletişimin güncel bir alanı olan yeni medya olgusunun toplumsal hayat üzerindeki etkisini incelemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler, toplumsal olaylara ve gelişmelere gözlemci ve yorumlayıcı bir bakış açısıyla bakma becerilerini geliştirecek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin işlenişinin ve planının tanıtılması: İletişim bilimleri ve sosyolojinin temel kavramları üzerine tartışma, İletişim bilimi, İletişim kavramı
2) İletişim süreçlerine genel bakış: Sosyolojik bir süreç olarak iletişim, İletişimin temel öğeleri
3) İletişim türleri ve kitle iletişim araçları: İletişim türleri (sözlü, yazılı, sözsüz İletişim), İletişim biçimleri (Bireyin iç iletişimi, bireyler arası iletişim, grup iletişimi, örgüt iletişimi, vb.), Kitle iletişimi
4) Toplumsallaşma ve iletişim: Toplum nedir?, İletişim ve toplum ilişkisi, Toplumsallaşma aracı olarak medya
5) Medya ve kamuoyu oluşumu: Kamuoyu kavramı, Kamuoyu kavramının tarihsel gelişimi, Kamuoyu oluşumu ve medya
6) Medya ve iletişim araştırmaları I: Toplumsal hayatta medyanın rolü, İletişim biliminin öncüleri
7) Vize haftası
8) Medya ve iletişim araştırmaları II: İletişim araştırmalarında temel paradigmalar, 2. Dünya Savaşı öncesi ve sonrasındaki araştırmalar
9) Medya ve iletişim araştırmaları III: İlk iletişim araştırmaları ve kuramsal ayrışma
10) Medya ve iletişim araştırmaları IV: Eleştirel kitle iletişim kuramları, Eleştirel kuramlar,Frankfurt Okulu, ekonomi-politik yaklaşım, kültürel çalışmalar, feminist medya çalışmaları
11) Frankfurt Okulu: Frankfurt Okulu ve Marksizm, Kültür endüstrisi, Frankfurt Okulu eleştirisi
12) Modernite ve postmodernite: Küreselleşme ve teknoloji tartışmaları
13) İnternet ve medya: Yeni medya kavramı, Yeni medya ve kamusal alan oluşumu
14) Sosyal medya: Ağ toplumu, Sanal cemaatler, Sosyal ağlar ve yeni toplumsal hareketler
15) Final sınavı haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Medya ve İletişim Sosyolojisi
Eric Maigret İLETİŞİM YAYINLARI
Diğer Kaynaklar: Medya ve İletişim Sosyolojisi
Eric Maigret İLETİŞİM YAYINLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0