Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI210 | ||||
Ders İsmi: | Girişimcilik Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Cem Duran | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecinde oynadığı önemli rolü kavramaları ve yeni teknoloji temelli girişimlerin kurulması sürecini anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili gerekli teorik bilginin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması ve sunumu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimciliğin ve küçük işletmelerin dinamik rolünü anlama 2) Küçük İşletmelerin Organizasyonu ve Yönetimi 3) Finansal Planlama ve Kontrol 4) Küçük İşletmeler için Mülkiyetleri Biçimleri 5) Stratejik Pazarlama Planlaması 6) Yeni Ürün veya Hizmet Geliştirme 7) İş Planı Oluşturma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimcilik Kuramı (Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar) | |
2) | Girişimcilik Süreci (İş fikri geliştirme ve yaratıcılık) | |
3) | Yeni Ekonominin Dinamikleri | |
4) | İnternet ve Pazarlama | |
5) | İş Planı Kavramı ve Hazırlama | |
6) | İş Planı Kavramı ve Hazırlama | |
7) | Vaka 1 - Girişimcilik | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Vaka 2 - Girişimcilikte Finans | |
10) | Vaka 3 - Girişimcilikte İnsan Kaynakları | |
11) | Vaka 4 - Girişimcilikte Pazarlama | |
12) | Vaka 5 - Yatırımcı Sunumu | |
13) | İş Planı Sunumları | |
14) | İş Planı Sunumları | |
15) | İş Planı Sunumları | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Özmen, Şule (2013), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Genişletilmiş 5.Baskı, Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Özmen, Şule (2013), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Genişletilmiş 5.Baskı, Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | ||||||||||||||
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
6) Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | ||||||||||||||
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
8) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
9) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | ||||||||||||||
10) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | ||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | |
3) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
9) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | |
10) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |
12) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ödevler | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 118 |