Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI208 | ||||
Ders İsmi: | Çevre ve İklim Değişikliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. PINAR ÖZUYAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Özuyar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersde çevre ve iklim değişikliği ile ilgili temel konuları güncel olaylarla karşılaştırarak incelemek, anlamak ve bunları öğrencinin kendi akademik programları açısından da ilgilendirebilmeleri hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği: | Çevre ve İklim Değişikliği dersi günümüzde gerek bireysel günlük yaşamımız, gerekse içinde bulunduğumuz toplumu ve iş dünyasını gittikçe daha çok etkilemeye başlamıştır. Ders süresince su ile enerji basta olmak üzere doğal kaynaklar ile ilgili konular, ve benzer şekilde iklim değişikliği başta olmak üzere çevre kirlenmesinin sonuçları çalışılacaktır. Tüm bu konulardaki küresel durumun yanında, Türkiye ve İstanbul için de halihazırdaki gelişmeler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İklim değişikliğinin ne olduğunu, neden ve sonuçlarını tanımlayabilir. 2) Çevrenin temel öğelerinin günlük yaşam ve gelecek anlamında gerek bireysel, gerek toplum açısından önemini kavrar ve anlatabilir. 3) Küresel ve yerel boyutta çevre ve iklim değişikliği yaklaşımlarını belirtebilir. 4) Sürdürülebilir kalkınma ile çevre ve iklim değişikliğinin ilişkisinin esaslarını anlatabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İklim Değişikliği nedir? | Dersde verilecektir |
2) | Sera Gazları ve Enerji Kullanımı 1 | Dersde verilecektir |
3) | Sera Gazları ve Enerji Kullanımı 2 | Dersde verilecektir |
4) | İklim ve Sürdürülebilir Kalkınma İlişkisi 1 | Dersde verilecektir |
5) | İklim ve Sürdürülebilir Kalkınma İlişkisi 2 | Dersde verilecektir |
6) | Türkiye'nin İklim ve Çevre Politikaları 1 | Dersde verilecektir |
7) | Türkiyenin İklim ve Çevre Politikaları 2 | Dersde verilecektir |
8) | Su Yönetimi | Dersde verilecektir |
9) | Biyo çeşitlilik ve Doğal Kaynaklar | Dersde verilecektir |
10) | Sıfır Atık | Dersde verilecektir |
11) | Kavramlar 1 : döngüsel ekonomi, doğal sermaye, beşikten beşiğe, endüstriyel simbiyoz, yaşam döngü analizleri, vbg | Dersde verilecektir |
12) | Kavramlar 2: döngüsel ekonomi, doğal sermaye, beşikten beşiğe, endüstriyel simbiyoz, yaşam döngü analizleri, vbg | Dersde verilecektir |
13) | İstanbul'da Yaşarken 1 | Dersde verilecektir |
14) | İstanbul'da Yaşarken 2 | Dersde verilecektir |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersde verilecektir |
Diğer Kaynaklar: | To be given in class |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 12 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 28 | 28 | ||||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |