| Kimya (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | UNI207 | ||||
| Ders İsmi: | Girişimcilik | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM SAVCI | ||||
| Dersi Veren(ler): | Gülsüm Savcı | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Öğrencilerin girişimcilik potansiyelini geliştirmek ve kendi işlerini kurmaları için gerekli süreç, araştırma ve bilgi birikimini kazandırmak; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramı ve alt unsurlarına hakim olmalarını ve dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders girişimciliğin tanımı ve itici güçleri; girişimcilik süreci; girişimcilerin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; inovasyonun tanımı, inovasyonun kaynakları, inovasyonun ilkeleri ve süreci; fikri mülkiyet, marka, patent, lisans; iş planı ve sunum tekniklerini kapsamaktadır. Konuların sonunda öğrencilerin bir iş planı yazmaları ve bunu sunmaları beklenmektedir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkileri açıklar 2) Inovasyon ve yaratıcılık arasındaki farkı bilir 3) Farklı iş modellerini bilir 4) Çeşitli girişimcilik türlerini tanımlar 5) İş planı yazar |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Temel Kavramlar: fikir, mucit, buluş, girişimci, girişimcilik, yönetici, yenilik ve diğerleri | Dersde verilecektir. |
| 2) | Yaratıcılık ve Fırsatlar | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 3) | Fizibilite ve türleri | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 4) | Endüstri ve Rekabet Analizi | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 5) | Brand and intellectual property | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 6) | İş Modelleri | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 6) | KOSGEB'in İş Planına Giriş: Bölüm 1 ve Bölüm2: Genel Bilgiler & Girişimcilerin ve İşletmenin Özellikleri | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 7) | İş Planı Bölüm 3: Pazarlama Planı | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 8) | ara sınav haftası | |
| 9) | İş Planı Bölüm 4 & Bölüm 5: Üretim Planı & Yönetim Planı | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 10) | İş Planı Bölüm 6: Finans Planı | blackboarddaki haftalık ders notları |
| 11) | Okuma Haftası: Grup iş planlarının değerlendirilmesi | |
| 11) | Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları | |
| 12) | Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları | |
| 13) | Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları | |
| 14) | Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları | |
| 15) | final haftası | |
| 16) | final haftası |
| Ders Notları / Kitaplar: | Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education "Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson |
| Diğer Kaynaklar: | Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education "Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||
| 1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
| 2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
| 3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
| 4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
| 5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
| 6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
| 7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
| 8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
| 9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
| 10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
| 11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | |||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
| 2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
| 3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
| 4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
| 5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
| 6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
| 7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| 8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| 9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
| 10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
| 11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 4 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
| Sunum / Seminer | 4 | 16 |
| Ara Sınavlar | 2 | 15 |
| Final | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 119 | |