UNI205 Katlama Teknikleri Analizi ve Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI205
Ders İsmi: Katlama Teknikleri Analizi ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Burcu Şansan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Katlama yöntemlerinin mimari disiplinine uygun olarak tanıtılması, uygulamalarla estetik bakış açısının gelişmesini sağlamak.
Katlama tekniklerinden ilham alarak mesleki projelerinde fark yaratacakları ürünler ortaya çıkarılmasına öncü olmak.
Dersin İçeriği: Origaminin tarihçesi ve mimarlık kullanımları hakkında genel bilgiler; temel katlama prensiplerini ve origami dilinin öğretilmesi; tasarımlarda, teknolojik ürünlerde, mühendislikde origaminin kullanımı; yüzeysel pile katlamalarla çeşitli dokular oluşturma, hareketli, büyüyüp-küçülebilen , geometrik, 3boyutlu modellerin yapılması ve ürünsel uygulamalarla geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kullanılan ana katlama yöntemlerini bilerek kendi modellerini geliştirebilirler
2) Origami sembollerini anlayarak ve takip ederek orta –ileri seviyedeki modelleri yapabilirler.
3) Katma değerli ürünler ortaya çıkmasına destek olmak.
4) Hacim küçültme / açılır-kapanır / tasarımlar ortaya çıkarmak
5) Yapılan tasarımlarda katlama yöntemlerinden ilham alabilirler ve kendi bireysel yaratıcılıklarına destek sağlar.
6) Matematik-origami ilişkisiyle ilgili bilgi sahibi olur. Origami kullanan araştırma kurumları ve üniversiteler seviyesinde bakış açısı kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Origaminin tarihçesi, teknolojik gelişimi, günümüzdeki durumu, geleceği hakkında bilgilendirme. Uluslararası Kâğıt Ölçüleri Origami sembollerini, temel katlama yöntemlerini anlatarak uygulama. Origamiden ilham alınan yapılara, binalara, heykellere bakış "
2) Temel Katlamalara Giriş Zigzag katlamalar, düz, açılı, dairesel ve uygulamaları
3) Tekrarlı Katlamalar Pileli katlamalar, bireysel pile deseni hazırlama, Dönel pileler oluşturmak
4) V- tipi katlamalar, çoklu V tipli katlamalar
5) Sabit tünel ve hareketli tüneller (boru)
6) "Parabolik nedir ve katlamaları, günümüzde parabolik mimari uygulamaları "
6) "Parabolik nedir ve katlamaları, günümüzde parabolik mimari uygulamaları "
7) "Gölgeli pileler ve kutulama Pile katlamalarda kesim ile doku yüzeyi, gölgeleme oluşturma (makas, maket bıçağı) "
8) Serbest form kâse/kutu, bükülen kutu/form
9) "Platonik cisimler Platonik Cisimleri Nedir? Küp, düzgün dörtyüzlü, bağlı küp "
10) Modüler yapı ve eşkenar ucgen kalıp
11) Pop-up katlama ile kitap formu
12) "Duvar / tavan/ dikey dekoratif klasik ve serbest eksenli piramit oluşturmak. Malzeme ( pergel, cetvel, yapıştırıcı, ince olmayan dergi sayfaları) "
13) Miura katlaması kullanım alanları ve uygulamaları çalışmalarıdır.
14) "Eğrisel yüzeyler Serbest kat izi formları ve buruşturma "

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Mathematical Methods for Geometric Origami - Robet J. Lang
• Complete Pleats - P. Jackson
• Origami Boxes- Tomoko Fuse
• Zen Origami - Sinayskaya
• The Geometry of Origami -- Erik Demaine
Diğer Kaynaklar: • Mathematical Methods for Geometric Origami - Robet J. Lang
• Complete Pleats - P. Jackson
• Origami Boxes- Tomoko Fuse
• Zen Origami - Sinayskaya
• The Geometry of Origami -- Erik Demaine

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 45