MED405 Pediatrics Internship Blockİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED405
Ders İsmi: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Staj Bloğu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
15
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ozan Özkaya Prof. Dr. Ceyhun Bozkurt Prof. Dr. Makbule Eren Prof. Dr. Nurdan Uraş Prof. Dr. Tülin Tiraje Çelkan Prof. Dr. Cengiz Kara Prof. Dr. Mahir İğde Prof. Dr. Yasemin Altuner Torun Prof. Dr. Gül Nihal Özdemir Prof. Dr. Gülşen Köse Prof..Dr. Ayşenur Kaya Doç. Dr. Murat Sütçü Doç. Dr. Mehmet Taşdemir Doç. Dr. Emine Manolya Kara Dr. Öğr. Üyesi Cansu Aktaş Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Yaman Dr. Öğr. Üyesi Fatih Atik Dr. Öğr. Üyesi Dilek Hatipoğlu Dr. Öğr. Üyesi İsmail Gönen Dr. Öğr. Üyesi Necla Yüce Dr. Öğr. Üyesi Doruk Gül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin sağlam çocuğun özelliklerini, büyüme ve gelişme basamaklarını bilmeleri , koruyucu hekimlik önlemlerini uygulayabilmeleri, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek çocukluk çağı hastalıklarının ön tanısını veya tanısını koyup , birinci basamak düzeyinde tanı ve tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Pediatrik Kardiyoloji, Pediatrik Endokrinoloji ve Diyabet, Metabolizma ve Beslenme, Pediatrik Gastroenteroloji ve Hepatoloji, Pediatrik Nefroloji, Pediatrik İnfeksiyon Hastalıkları, Pediatrik Nöroloji, Pediatrik Allerji, Pediatrik Solunum, Yenidoğan, Pediatrik Hematoloji ve Onkoloji, Pediatrik Yoğun Bakım, Sağlıklı Çocuk Gelişim ve Beslenmesi, Sosyal Pediatri, Pediatrik İmmunoloji, Pediatrik Romatoloji alanlarında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde doğumdan itibaren bebek, çocuk ve adolesan yaş grubu çocukların sağlıklarını koruyucu önlemleri ve sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının tanı ve tedavilerini kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk sağlığı göstergelerini bilir ve koruyucu hekimlik yaklaşımına sahip olur.
2) Tanı ve tedavi işlemlerinde kaynakları akılcı kullanır.
3) Etik, deontolojik ve hukuksal açıdan çocuk sağlığının temel kavramlarını irdeleyebilecek , hastayı ve kendini koruyabilecek bilgiye sahip olur.
4) Soruna yönelik bütüncül yaklaşım yapar, tedavi planlayabilir, öncelik ve önemlilikleri sıraya koyabilir.
5) Toplumda sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının oluşum mekanizmalarını bilir, tanı ve tedavi yaklaşımını düzenler.
6) Sık kullanılan ilaçların yaşa göre dozlarını, etki ve yan etkilerini bilir.
7) Hastaneye yatış endikasyonlarını, hastayı yönlendirmeyi ve hasta nakil kurallarını bilir.
8) Hasta ve hasta yakını ile duyarlı ve iletişim kurar, aileyi bilgilendirme becerisini kazanır.
9) Sorunu yönelik ayrıntılı öykü alır, fizik muayene yapar, bulgularını değerlendirir, sentezleme, sunabilme ve epikriz yazabilme yeteneğine sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler Öykü Alma - I Öykü Alma - II Karın Muayenesi Solunum Sistemi Muayenesi Baş Boyun Muayenesi Hareket Sistemi muayenesi Kardiyovasküler Sistem Muayenesi- I Kardiyovasküler Sistem Muayenesi- II Genitoüriner Sistem Muayenesi Nöromotor Gelişim-I Nöromotor Gelişim -II Cilt Muyenesi Yenidoğan Muayenesi Vital bulguların değerlendirilmesi Sağlam Çocuk İzlemi Ateşli çocuğa yaklaşım Hareket Sistemi muayenesi Kısa boylu çocuğa yaklaşım Puberte bozuklukları Kritik hastaların değerlendirilmesi Çocuklarda Kronik ve Tekrarlayan Karın Ağrıları Kronik ishal ve malabsorbsiyon sendromları Temel yaşam desteği Nörolojik Muayene-1 Nöroljik Muayene-II Çocuklarda İ̇drar Yolu Enfeksiyonları Anemi sınıflaması ve anemili hastaya yaklaşım-I Anemi sınıflaması ve anemili hastaya yaklaşım-II Öykü Alma-III (Videolu eğitim) Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Teorik Dersler Hemolitik Anemiler Hemolitik Anemiler Cocuklarda Kalp Yetmezliği Hipotonik İnfant Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları Yenidoğan Sarılıkları Cocuklarda Sıvı -Elektrolit Bozuklukları- I Çocuklarda Sıvı -Elektrolit Bozuklukları- II Çocuklarda Asit-Baz Dengesi Bozuklukları- III Gastroözefagael Reflü, Peptik Hastalıklar GİS kanaması olan çocuğa yaklaşım Vital bulgular ve kritik hasta izlemi Pratik Çocukluk Çağında EKG Özellikleri I Çocukluk Çağında EKG Özellikleri II Akut Romatizmal Ateş Kardiyomyopatiler Ç̧ocukluk Çağında Disritmiler İnteraktif Oturum:Olgularla İntravenöz sıvı Tedavi Reçetelendirilmesi Uygulamalı Eğitim: Kardiyovasküler Sistem Muayenesi Karın Muayenesi Temel Yaşam desteği Baş Boyun Muayenesi Solunum Sistemi Muayenesi Genitoüriner Sistem Muayenesi Nörolojik Muayene Vital bulgular ve kritik hasta izlemi Hareket sistemi muayenesi (Videolu Eğitim) Olgu Tartışması : EKG örnekleri ile Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
3) Teorik Dersler Çocukluk Çağı Aşılamaları-I Çocukluk Çağı Aşılamaları-II İnteraktif Tartışma: Aşı Takvimi Hazırlama Emzirme, Anne sütü ve formülalar Tamamlayıcı Beslenme Yenidoğanda Riskli Durumlar ve Tehlike İşaretleri Prematüre Bebek Sorunları -I Prematüre Bebek Sorunları -II Astım tanı ve tedavisi Pnömoni Tanı ve Tedavisi Çocukluk Çağı Nöbetleri- I Çocukluk Çağı Nöbetleri-II Genitoüriner Sistem Muayenesi "Vital bulgular ve kritik hasta izlemi Akılcı Antibiyotik Kullanımı Yenidoğanın Metabolik Bozuklukları Hipertansiyon İdrar incelemesi Olgu Tartışması : EKG örnekleri ile Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
4) Teorik Dersler Akut Glomerülonefritler Nefrotik Sendrom Bağ dokusu Doku Hastalıkları Çocukluk Çağı Lösemileri Çocukluk Çağı Lenfomalar Süt Çocuğunun Kolestatik Hastalıkları Çocuklarda Asit ve Portal Hipertansiyon Karaciğer Yetmezliği ve Hepatik koma Besin ve İlaç Alerjileri Kanamalı HastayaYaklaşım Çocuklarda İleri Yaşam Desteği-I Çocuklarda İleri Yaşam Desteği-II Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
5) Teorik Dersler Yenidoğanda Solunum Problemleri Yenidoğan Sepsisi Yenidoğan Canlandırılması ve Transport Konjenital Kalp Hastalıkları- I Konjenital Kalp Hastalıkları- II Çocuklarda Akut Bö̈brek Yetmezliği Tanı ve Tedavisi " Adrenal Yetersizlik Çocuk ve Adölesanlarda Diyabet Lenfadenopatili Çocuğa Yaklaşım Çocukluk Çağı Solid Tümörleri Kalsiyum Denge Bozuklukları Santral Sinir Sistemi Enfeksiyonu ve Menenjitler Santral Sinir Sistemi Enfeksiyonu ve Menenjitler Çocukluk Çağı Zehirlenmeleri ve Önlenmesi Kemik İliği Yetmezlikleri Onkolojik Aciller Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
6) Teorik Dersler Hücresel ve Etkene özgü immün yetmezlikler Humaral İmmün Yetmezlikler Periodik Ateş Sendromları Hemoglobinopatiler Intrauterin Enfeksiyonlar Tübülointerstisiyel Hastalıklar-I Tübülointerstisiyel Hastalıklar-II Vitamin ve mineral yetmezlikleri I Vitamin ve mineral yetmezlikleri II Çocuklarda Kronik Böbrek Yetmezliği Tanı ve Tedavisi Bronşiolit Tanı ve tedavisi Metabolik Hastalıklara Yaklaşım Metabolik Hastalıklara Yaklaşım Çocuk ve Adölesanlarda Diyabet Olgu Tartışması: Hemogram değerlendirmesi, Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
7) Teorik Dersler Mental Retardasyon Çocuklarda ParazitikHastalıklar Atopik Dermatit ve Allerjik Rinit Tekrarlayan Akciğer Enfeksiyonları Boğmaca -Kabakulak Fakomatozlar (Nörokutan sendromlar) Postenfeksiyoz Sinir Sistemi Hastalıkları Hipoksik İskemik Ensepalopati Şok -I Şok -II Yenidoğan Konvülsiyonları Döküntülü Hastalıklar -I Doğum Travmaları Perikardit , Endokardit, Myokardit Konjenital Kalp Hastalıkları- II Olgu Tartışması: Hemogram değerlendirmesi İnteraktif Oturum:Periferik Yayma Değerlendirilmesi Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
8) Teorik Dersler Dismorfik Çocuğa Yaklaşım Dismorfik Çocuğa Yaklaşım Çocukluk Çağı Tüberkülozu Çocukluk Çağı Vaskülitleri-I Çocukluk Çağı Vaskülitleri-II Çocuklarda Ani Bilinç Kaybı Anafilaksi Ürtiker ve Anjioödem Intrauterin büyüme geriliği Diyabetik anne bebeği Serebral palsi Çocukluk çağı dejeneratif hastalıkları Öğretim Üyesi ile Tartışma : Kas- İskelet sistemi Enfeksiyonları Olgu Tartışması – Yenidoğan Tromboz Nütrisyonel Anemiler Uygulamalı Eğitim: Poliklinik/servis çalışması İnteraktif Oturum: Olgularla Nutrisyonel Anemilerde Reçetelendirme Öğretim Üyesi ile Tartışma Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
9) Olgu Tartışması : İnteraktif Tartışma Hematürik Hastaya Yaklaşım-I Hematürik Hastaya Yaklaşım-II Öğretim Üyesi ile Tartışma Öğretim Üyesi Tartışma Öğretim Üyesi Tartışma Öğretim Üyesi ile Tartışma Öğretim Üyesi ile Tartışma Öğretim Üyesi ile Tartışma Öğretim Üyesi ile Tartışma Teorik ve sözlü sınav Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: Dersin konuları ile ilgili güncel makaleler ve ders slaytları./Articles mentioned in the course related with topics and lecture slides.

1-Nelson Textbook of Pediatrics, 2-Volume Set by Robert M. Kliegman MD and Joseph St. Geme MD | May 3, 2019
2-Temel Pediatri 2. Baskı (Milli Pediatri) Prof. Dr. Enver Hasanoğlu, Prof. Dr. Aysun Bideci, Prof. Dr. Ruhan Düşünsel, Prof. Dr. Koray Boduroğlu Isbn 10: 9752778062
3-Pediyatri 2 Cilt - Olcay Neyzi 5.Baskı (9786053355472) Prof. Dr. Feyza Darendeliler , Prof. Dr. Olcay Neyzi , Prof. Dr. Türkân Ertuğrul 5-Pediyatride Rutinler Editör: Ömer Devecioğlu, Agop Çıtak, 2014 6-Nelson Pediatrinin temelleri.Yazar: Karen J.Marcdante, Çevirmen Murat Yurdagök

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 65
Final Sözlü 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 9 153
Uygulama 9 76
Derse Özgü Staj 9 76
Sunum / Seminer 7 56
Final 1 8
Toplam İş Yükü 369