MED403 Gynecology, Obstetrics and Urology Internship Blockİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED403
Ders İsmi: Kadın Hastalıkları, Doğum ve Üroloji Staj Bloğu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
15
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Bülent Baysal , Prof. Dr. Ayhan Sucak, Doç.Dr. Alper Karalök, Doç.Dr. Ziya Kalem, Dr. Öğr. Üyesi Berk Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Emrah Kızıldağ, Prof. Dr. Muammer Kendirci, Prof. Dr. Orhan Tanrıverdi, Prof. Dr. Ayhan Karaköse, Dr. Öğr. Üyesi Cüneyd Sevinç, Dr. Öğr. Üyesi İlhami Güllüoğlu, Prof. Dr. Uğur Boylu, Doç. Dr. Mehmet Sarıer, Dr. Öğr. Yasin Yitgin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedefleri kapsamında , toplumda sık görülen hastalıkların, genito-üriner sistem hastalıklarının ayırıcı tanısını yapabilen, acil durumlarda gerekli müdahaleyi yapabilen ve karmaşık olmayan olgularda yardımcı tanı yöntemlerini kullanarak tanısını koyabilen, tedavisini planlayabilen ve izlemini yapabilen ayrıca başvuran/hastalara koruma/tarama yöntemlerini açıklayarak danışmanlık hizmeti verebilen hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Obstetrik, Jinekoloji İle Ürolojinin Temel Bilgi ve Becerileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Jinekolojik veya obstetrik yakınmalarla başvuran hastalardan tıbbi öykü alabilmeli ve fizik muayene yapabilmeli.
2) Jinekolojik veya obstetrik yakınmalarla başvuran hastaların tıbbi öykü ve fizik muayene bulguları doğrultusunda tanısal testleri seçebilmeli ve tanısal test sonuçlarını değerlendirebilmeli.
3) Jinekolojik veya obstetrik yakınmalarla başvuran hastalardan tıbbi öykü, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını ve kanıta dayalı tıp ilkeleri kullanarak ayırıcı tanı yapabilmeli.
4) Jinekolojik veya obstetrik yakınmaları olan hastayı değerlendirerek, gerektiğinde kadın hastalıkları ve doğum açısından uygun merkeze yönlendirme kararı verebilmeli ve uygun koşullarda yönlendirebilmeli.
5) Kadın hastalıkları ve doğum acil durumlarını tanıyabilmeli.
6) Kadın hastalıkları ve doğum alanında sık karşılaşılan sağlık sorunlarını ve nedenlerini bireyin çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak açıklayabilmeli.
7) Kadın hastalıkları ve doğum alanında tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklayabilmeli.
8) Kadın hastalıkları ve doğum alanında birey ve toplum bazında sağlığın korunmasına yönelik uygulamaları/önlemleri açıklayabilmeli.
9) Kadın hastalıkları ve doğum alanındaki bilimsel bilgileri eleştirel değerlendirebilmeli.
10) Kadın hastalıkları ve doğum alanındaki çalışmaları ve uygulamaları mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde yerine getirebilmeli.
11) Ürolojik şikayeti olan hastadan öykü alabilmeli ve fizik muayenesi yapabilmeli.
12) Ürolojik semptomlar arasında hastalıklara yönelik ilişkilendirmeyi yapabilmeli.
13) Ürolojik hastalıkların tanısında kullanılan yardımcı tanı yöntemlerini (temel görüntüleme ve laboratuvar tetkiklerini) ve kullanım alanlarını açıklayabilmeli.
14) Ürolojik tümörlerin semptom ve bulgularını sayabilmeli ve ayırıcı tanısını yapabilmeli.
15) Erkek üreme sağlığı ve cinsel sağlığı ile ilgili temel değerlendirmeyi, tedavi yaklaşımlarını yapabilmeli ve semen analizinin yorumlamasını yapabilmeli.
16) Üriner sistem taş hastalıklarının tanısını koyabilmeli ve konservatif tedavisini yapabilmeli.
17) Üriner sistem enfeksiyonlarına tanı koyabilmeli ve tedavisini düzenleyebilmeli.
18) Genito-üriner sistem travmalarını tanımlayabilmeli ve travmalara temel yaklaşımın ilkelerini sayabilmeli. İlk müdahaleyi yapabilmeli.
19) Her iki cinsiyetteki hastalarda karmaşık olmayan olgularda transüretral yolla üretral katater takabilmeli.
20) Cinsel yolla bulaşan hastalıkların tanı ve tedavisini yapabilmeli.
21) Ürogenital sistemin konjenital anomalilerini tanıyabilmeli.
22) İdrar yolunun acil obstrüksiyonlarını tanıyıp müdahale edebilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM: Teorik Dersler: Antenatal İzlem, Gebelikte Tanısal Testler, Abortus ve Habitüel Abortus, Gebelikte Sık Görülen Dahili Sorunlar, Gebelikte Sık Görülen Cerrahi Sorunlar, Menstrüel Siklus Kontrolü ve Bozuklukları, Anormal Uterus Kanamaları - Nedenler, Tanı ve Yönetimi, Plasental ve Fetal Fizyoloji, Gebelikte Maternal Fizyolojik Değişiklikler, Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Servis Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM: Teorik Dersler: Fetal Anomalilerin Biyokimyasal ve Ultrasonografik Tanısı, Intrauterin Gelişme Geriliği, Normal Doğum, Prezentasyon Anomalileri ve Distosi, Gebeliğin Hipertansif Hastalıkları, Gebelikte Glukoz İntoleransı ve Diabetes Mellitus, Gebelikte Beslenme ve Hiperemezis, Gravidarum Kontrasepsiyon, Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Servis Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
3) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM: Teorik Dersler: Preterm Doğum ve Erken Membran Rüptürü, Çoğul Gebelikler, Puerperium ve Puerperal Enfeksiyonlar, Ürojinekoloji Operatif, Gebelikte İlaç Kullanımı ve Teratojenite, Dış Gebelik Obstetrik Kanamalar, Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Servis Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
4) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM: Teorik Dersler: Endometriyozis ve Adenomyozis, Polikstik Over Sendromu ve Hiperandrojenizm, Jinekolojik Acil Durumlar, Postmenopozal Dönem ve HRT, Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Servis Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
5) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM: Teorik Dersler: Kadın Genital Sisteminin Benign Hastalıkları, Preinvazif Genital Lezyonlar, Vulva ve Vagina Kanseri - Tanı ve Yönetim, Serviks Kanseri - Tanı ve Yönetimi, Ovaryum ve Tuba kanseri - Tanı ve Yönetim, Endometriyum Kanseri - Tanı ve Yönetim, Gestasyonel Trofoblastik Hastalık - Tanı ve Yönetim, Fertilitenin Korunması, Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Servis Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
6) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM Teorik Dersler: İnfertilite, Gelişimsel Cinsiyet Bozuklukları ve Puberte Anomalileri. Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Servis Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
7) ÜROLOJİ: Teorik Dersler: Ürogenital Sistem Anatomisi, Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ve Laboratuvar, Ürolojide Semptom-Bulgudan Teşhise Yaklaşım, Ürogenital Sistem Muayenesi, Mesane ve Üst Üriner Sistem Tümörleri, Prostat Kanserleri, Böbrek ve Adrenal Tümörleri, Testis Tümörleri, Ürogenital Sistemin Spesifik ve Nonspesifik Enfeksiyonları, Ürogenital Sistemin Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıkları, Benign Prostat Hiperplazisi: Etyoloji, Patojenez, Tanı ve Tedavi, Erkek infertilitesi: Etyoloji, Tanı ve Tedavi, Erkek Cinsel Sağlığı ve Hastalıkları: Etyoloji, Patojenez, Tanı ve Tedavi, Skrotum Kapsamı Hastalıkları: Varikosel, Hidrosel, Spermatosel, Ürogenital Travmalar, Üriner Obstrüksiyon ve Staz, Profesyonelliğe Yönelik Gelişim: Olgu Tartışmaları, Bilimsel Araştırma Düzeneği, Seminer, Literatür, Konsey Uygulamalı Eğitim: Poliklinik, Servis ve Ameliyathane Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
8) ÜROLOJİ: Teorik Dersler: Renal Fizyoloji, İşeme Fizyolojisi, Erkeklerde İnkontinans ve Tedavisi, Kadınlarda İnkontinans ve Tedavisi, Üriner Sistem Taş Hastalığında Epidemiyoloji ve Taş Oluşum Patofizyoloji, Üriner Sistem Taş Hastalığında Tanı, Tedavi, Metabolik Değerlendirme ve Korunma, Veziko-Üreteral Reflü, Profesyonelliğe Yönelik Gelişim: Olgu Tartışmaları, Bilimsel Araştırma Düzeneği, Seminer, Literatür, Konsey Uygulamalı Eğitim: Poliklinik, Servis ve Ameliyathane Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
9) ÜROLOJİ: Teorik Dersler: Çocuklarda Ekternal Genital Anomaliler, Çocuklarda İnguino-Skrotal Patolojiler, Çocuklarda İşeme Bozuklukları Tanı ve Tedavisi, Profesyonelliğe Yönelik Gelişim: Olgu Tartışmaları, Bilimsel Araştırma Düzeneği, Seminer, Literatür, Konsey Uygulamalı Eğitim: Poliklinik, Servis ve Ameliyathane Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: Dersin konuları ile ilgili güncel makaleler ve ders slaytları./Articles mentioned in the course related with topics and lecture slides.

Temel Kaynaklar/Basic Sources:
1. Williams Obstetrik, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020
2. Berek&Novak Jinekoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017
3. Johns Hopkins Kadın Hastalıkları ve Doğum, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 65
Final Sözlü 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 9 75
Uygulama 9 120
Derse Özgü Staj 9 108
Sunum / Seminer 7 56
Final 1 8
Toplam İş Yükü 367