MED402 Internship Block for Internal Diseasesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED402
Ders İsmi: İç Hastalıklar Staj Bloğu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
15
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Şenol Kobak, Prof.Dr.N.Faruk Aykan, Prof.Dr. Tekin Akpolat, Prof.Dr. Alper Can, Prof. Dr.Taflan Salepçi, Prof. Dr. Canfeza Sezgin, Prof. Dr. Duygu Derin, Prof. Dr. Fatma Paksoy Türkoz, Prof. Dr .Binnur Şimşek, Prof.Dr. Emre Merdan Fayda, Doç.Dr.Hilmi Doğu, Dr.Öğr. Üyesi Hamit Cilveger, Dr. Öğr. Üyesi Himmet Bora Uslu, Dr.Öğr. Üyesi Ferda Kaya Zaman, , Dr.Öğr. Üyesi Ekrem Aslan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedefleri kapsamında , önemli, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek temel dahili hastalıkların ön tanısını veya tanısını koyabilecek, birinci basamak düzeyinde bu hastaların tedavisini ve acil müdahaleleri yapabilecek ve gerekli durumda hastayı uzmanına gönderebilecek bilgi ve beceriyi kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Gastroenteroloji, Endokrinoloji, Nefroloji, Hematoloji, Onkoloji ve Romatoloji

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hikaye alma ve fizik muayene ile İç Hastalıklarının belirtilerini sorgulayabilecek, muayenede bu belirtileri tanıyabilecek, ilk aşamada gerekli tetkikleri isteyebilecek ve bunları yorumlayabilecek, belli problemleri tedavi edebilecek, hangi hastaların bir uzman tarafından değerlendirilmesi gerektiğini saptayabilecek,
2) Gastrointestinal sistem hastalıklarında ortaya çıkan belirti ve bulguları analiz ve sentez ederek ayırıcı tanı yapabilecek ve tanı koyabilme becerileri kazanacak
3) Endokrinoloji hastalıklarında ortaya çıkan belirti ve bulguları analiz ve sentez ederek ayırıcı tanı yapabilecek ve tanı koyabilme becerileri kazanacak, gerekli tedaviyi başlayabilecek
4) Nefroloji hastalıklarında ortaya çıkan belirti ve bulguları analiz ve sentez ederek ayırıcı tanı yapabilecek ve tanı koyabilme becerileri kazanacak, ilk tedavileri sonrasında hastaları uzmanına gönderebilecek
5) İç Hastalıklarının acil hastalıklarının (diyabetik ketoasidoz, non-ketotik hiperozmolar koma, adrenal yetmezlik, hiperkalsemi, hipokalsemi,onkolojik aciller, hiperpotasemi, zehirlenmeler, böbrek yetmezliği, şok, GİS kanamaları gibi) tanısını koyabilecek ve ilk tedavisini yapabilecek ve sonrasında ileri merkezlere uygun koşullarda gönderebilecek
6) Genel Hematolojik Hastalıklar hakkında bilgi sahibi olacak, gerekli ön girişimleri yaparak hastayı uzmanına yönlendirebilecek.
7) Onkolojik Hastalıklar hakkında bilgi sahibi olacak, sık görülen kanserlerde klinik bulguları ve riskli grupları bilerek hastaları uzmanına gönderebilecek,
8) Genel Romatolojik Hastalıklar hakkında bilgi sahibi olacak, gerekli durumlarda hastayı uzmanına yönlendirebilecek,
9) Asit-baz ve sıvı-elektrolit bozukluklarını tanıyacak, ve tedavisi için gerekli acil müdahaleleri yapabilecek,
10) İyi bir hasta-hekim ve hekim-hekim iletişimi kurmanın önemini kavrayacak ve becerisini geliştirecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dahiliye giriş ve anamnez Psöriatik artrit Reaktif artrit Enteropatik artrit Gastritler ve peptik ülser-Gastroparezi ve mide tümörleri GİS kanamaları Özofagus motilite bozuklukları Uygulamalı Dersler Üriner sistem muayenesi Lokomotor sistem muayenesi- Karın muayenesi Baş-boyun muayenesi Üriner sistem muayenesi Lokomotor sistem muayenesi- Karın muayenesi Baş-boyun muayenesi Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Kanser etyolojisi, risk faktörleri ve karsinojenler Karsinogenezis ve moleküler mekanizmalar Kanser immünoterapisinde temel ilkeler Kolorektal kanserler Romatoid Artrit Sistemik Lupus Eritematosus Skleroderma İnflamatuvar Myozitler Sjögren sendromu Uygulamalı Dersler Üriner sistem muayenesi Üriner sistem muayenesi Karın muayenesi Baş-boyun muayenesi Lokomotor sistem muayenesi Üriner sistem muayenesi Baş-boyun muayenesi :Karın muayenesi Gastroözofagial reflü hastalığı ve diğer özofajitler Malabsorbsiyon ,maldigesyon, gluten enteropati. İnce barsağın malign hastalıkları- Anemilere yaklaşım Olgu sunumu Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
3) Hirsutizm, Kongenital Adrenal Hiperplazi , Polikistik Over Sendromu- Hipotalamus Hormonları ve Hastalıkları- Hipopituitarizm-Arka Hipofiz Hastalıkları Akromegali Küçük Çaplı Damar Vaskülitleri Orta çaplı damar vaskülitleri Büyük Çaplı Damar Vaskülitleri Dislipidemiler ve Tedavisi Akut Hepatitler Kronik hepatitler Karaciğerin fonksiyonel anatomisi,tanı yöntemleri Karaciğerin fonksiyonel anatomisi,tanı yöntemleri -1 Sistemik hastalıklar ve karaciğer Olgu Sunumu Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
4) Hipertansiyon Glomerüler hastalıklar Glomerüler hastalıklar Renal transplantasyon Alerjiye giriş, anamnez, tanı yöntemleri, Besin alerjisi Ürtiker, ilaç alerjisi ve anafilaksi Alerjik rinit ve astım Lateks alerjiler İnflamatuvar barsak hastalıkları Diğer kolitler- Mikroskopik, Diversiyon, Radyasyon, İskemik, psödomembranöz Kolestaz ve ikterler Portal hipertansiyon ve komplikasyonları Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
5) Karaciğer sirozu ve komplikasyonları Akut karaciğer yetersizliği ve transplantasyonu Onkolojide hedefe yönelik tedaviler Tübüler hastalıklar Kalıtsal böbrek hastalıları Böbrek anomalileri ve kistik hastalıklar İshal ve Kabızlık yaklaşım İritabl bağırsak hastalığı ve Divertiküler hastalığı Asit- ayırıcı tanı İlaç ile ilişkili hepatobiliyer hastalıklar Radyasyon onkolojisinin temelleri Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
6) Geriatrik sendromlar Prolaktinoma/Feokromositoma Endokrinolojide görülen nadir sendromlar- Cushing sendromu ve Endokrin Hipertansiyon Kalsiyum metabolizması ve metabolik kemik hastalıkları Tübüler hastalıklar Böbrek yetmezliğinde ilaç kullanımı " Akut böbrek hasarı Onkolojik aciller Radyasyon Onkolojisinde klinik uygulamalar Kalıtsal böbrek hastalıları Böbrek anomalileri ve kistik hastalıklar Ödemli hastaya yaklaşım Oligürik hastaya yaklaşım Pankreatitler Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
7) Sıvı Elektrolit/Asit Baz Dengesi Sıvı Elektrolit/Asit Baz Dengesi Kronik böbrek hastalığı Kronik böbrek hastalığı Myeloproliferatif Hastalıklar Trombositopeniler- ITP Kanama Diyatezleri Addison Hastalığı Olgu sunumu Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
8) Hipotiroidi ve hipertiroidi Nodüler Guatr ve Tiroid Kanseri- Diabetes Mellitus:Tanı, sınıflama,klinik bulgular Diabetes Mellitus - Komplikasyonlar ve tedavi Obezite ve tedavisi-entegre oturum Multiple Endokrin Neoplaziler Paraneoplastik sendromlar ve primeri belli olmayan tümörler Jinekolojik ve ürolojik tümörler Kanserde ağrı yönetimi ve palyatif tedaviler Nöroendokrin tümörler Kanserde tarama yöntemleri ve kanserden korunma Kanserde kemoterapi ve endokrin tedavinin temel ilkeleri Onkoloji’de tanı yöntemleri Toraks tümörleri Özöfagus tümörleri Pankreas tümörleri Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
9) Akut Lösemiler Akut Lösemiler Dissemine İntravasküler Koagulasyon (DIC) Meme Kanserler Multipl Myelom (MM)- Lenfomalar Lenfomalar Üst GİS kanserleri Endokrin Aciller SÖZLÜ&TEORİK SINAV Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: 1-Hasta Muayenesi ve Kliniğe Giriş, Gürbüz Gümüşdiş,2004 Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, 2000,İzmir
2-İç hastalıkları 1-2 Cilt Takım, İliçin-Bibereoğlu,Süleymanlar-Üna, Güneş Tıp Kitabevi, 2012,Ankara,
3- Cecil Essentials of Medicine.İç Hastalıkları :Ivor Benjamin, Çeviri Editörü Prof. Dr. Serhat ÜNAL, Güneş Tıp kitapevi
4- İç Hastalıklarında Semptomdan Tanıya, İstanbul tıp kitabevi, Scott D. C. Stern,Akademik kitaplar,
5-Harrison İç Hastalıkları Cep Kitabı, Uzm. Dr. Bulut Demirel , Doç. Dr. Aydın Çifci , Dr. Öğr. Üyesi Sema Avcı , Doç. Dr. Şadiye Visal Buturak, Nobel Tıp Kitapevi,2019
6-The Merck Manual of Diagnosis and Therapy (İngilizce) Ciltli Kapak – 6 Nisan 2018
7-Goldman-Cecil Medicine, 2-Volume Set (Cecil Textbook of Medicine) [Hardcover] Goldman MD, Lee and Schafer MD, Andrew I. (İngilizce)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. 2
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. 3
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. 3
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. 3
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. 3
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. 1
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. 3
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 3
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. 2
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 3
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. 3
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. 2
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. 3
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 1
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 2
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 2
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 65
Final Sözlü 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 9 109
Uygulama 8 116
Derse Özgü Staj 8 78
Sunum / Seminer 9 72
Final 1 8
Toplam İş Yükü 383