| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, medyanın toplumsal cinsiyeti ve bunun ırk, etnisite, sınıf ve cinsellik ile olan kesişimlerini inşa etmedeki rolünü incelemektir. Bu ders, medya endüstrilerinde çeşitliliğin önemini kabul eder ve yeni medya teknolojilerinin geleneksel toplumsal cinsiyet yapılarına meydan okuma ve/veya yeniden onaylamadaki rolünü ele alır. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, medyadaki ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsel kimlik temsillerini inceler. Derste öğrenciler yazarlık, izleyicilik, izleyici konularını ve çeşitli medya içeriklerinin (film, televizyon, basılı gazetecilik, reklamcılık) toplumdaki sosyal yapıları nasıl olanaklı kıldığını, kolaylaştırdığını ve bunlara meydan okuduğunu ele alırlar. Öğrenciler cinsiyet ve ırkın medya üretimini nasıl etkilediğini inceler ve yeni medya ve dijital medyanın etkisini ve çağdaş medya kullanıcılarınıdan faydalanarak cinsiyet meselesini tartışırlar. Öğrenciler, bloglarda ve vlog'larda, avatarlarda ve siber kimliklerin inşasında çevrimiçi olarak üretildiği için cinsiyetçi ve ırksallaştırılmış dili ve düzenlemeyi analiz ederler. Ders, feminist film teorisi, gazetecilik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet ve siyaset ve siber feminizm alanlarındaki çalışmalardan yararlanarak medya çalışmalarına feminist yaklaşımlara bir giriş sağlar. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Derse Giriş: ‘Neden Toplumsal Cinsiyet ve Medya?’ konusu tartışılmalı |
|
| 2) |
Cinsiyet/Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Cinsiyet Rollerinden Sosyal İnşaya ve Ötesine |
|
| 3) |
Medyada Feminist Perspektifler |
|
| 4) |
Medyada Feminist Perspektifler / Ödev 1: Toplumsal Cinsiyeti Gerçekleştirmek |
|
| 5) |
Medya Endüstrilerinde Toplumsal Cinsiyet (Medya Kuruluşları, Film Endüstrisi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık) |
|
| 6) |
Medya Endüstrilerinde Toplumsal Cinsiyet (Medya Kuruluşları, Film Endüstrisi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık) |
|
| 7) |
Erkekler, Kadınlar ve Queer Bireyler ve Medyada Görünürlük |
|
| 8) |
Erkekler, Kadınlar ve Queer Bireyler ve Medyada Görünürlük /Ödev 2: Görünürlük |
|
| 9) |
Cinsiyet ve Temsil |
|
| 10) |
Cinsiyet ve Temsil |
|
| 11) |
Beden, Ünlüler ve Kendini Markalamak |
|
| 12) |
Tartışmalar |
|
| 12) |
Tartışmalar |
|
| 12) |
Tartışmalar |
|
| 13) |
Dijital Kültür: Cinsiyet ve Çevrimiçi Kendini Sunma |
|
| 14) |
Cinsiyet ve Çevrimiçi Aktivizm |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. |
|
| 2) |
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. |
|
| 3) |
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. |
|
| 4) |
Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
| 5) |
Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. |
|
| 6) |
Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
| 7) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
| 8) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. |
|
| 9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 10) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
| 11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
|