İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5125 | ||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranışta Güncel Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. YASEMİN TORUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Yasemin TORUN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modern örgütlerde ortaya çıkan davranış ve tutumları anlamaya ve yönetmeye yönelik yöneticilik becerilerini geliştirmek ve temelinde insan kaynağı bulanan bu tür problemlere çözüm üretebilmeleri için gerekli iç görüyü kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Tutumlar ve iş- yaşam tatmini; duygu ve duygu durumlar, kişilik ve değerler, algı ve atfetme süreçleri, motivasyon ve liderlik, grup ve takım çalışması, örgütlerde güç ve politika; örgütsel davranışta pozitif ve negatif güncel konular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Örgütsel davranış kavramlarını öğrenir ve örgütlerde insan davranışını açıklayabilir 2) Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilir 3) Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilir 4) Temelinde insan kaynağı bulunan davranışsal ve tutumsal avantajları ve problemleri tanımlayabilir 5) Örgütsel yaşamdaki istenmeyen davranışlara ve sorunlara çözüm geliştirebilir 6) Yöneticilik ve liderlik becerilerini geliştirebilir 7) Kişisel gelişimine katkı sağlayarak iş bulabilirliğini arttırabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çalışan Davranışlarına Giriş | |
2) | Tutumlar / İş ve Yaşam Tatmini/ Örgütsel Bağlılık/ Çalışmaya tutkunluk/ Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | |
3) | Duygu/ Duygu Durumlar / Duygusal Çalışma ve Duygusal Zeka | |
4) | Kişilik | |
5) | Örgütlerde Kişilik Tipleri | |
6) | Algılama ve Atfetme Süreçleri/ Hataları | |
7) | Güncel Konular: Psikolojik Sermaye/ Psikolojik Güçlendirme /Örgütsel Özdeşleşme/ Örgüte Güven/ Psikolojik Sözleşme /Örgütsel Sinizm/ İş koliklik/ Cam Tavan / İş Yeri Kıskançlığı | |
8) | Motivasyonun Temelleri | |
9) | Motivasyon | |
10) | Liderliğe Giriş | |
11) | Klasik ve Modern Liderlik Tipleri | |
12) | Örgütlerde Güç ve Politika | |
13) | Güncel Konular: Örgütsel Adalet/ Örgütsel Destek/ Tükenmişlik/ Nepotizm/ İş-Yaşam Dengesi/ / Yabancılaşma/ | |
14) | Güncel Konular: Mobbing/ Örgütsel Muhalefet/ Örgütsel Demokrasi/ Örgütsel Sessizlik/ Dışlanma/ Sanal ve sosyal Kaytarma | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Erol Eren , Beta Yayınları, 2010 Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins & Timothy A. Judge |
Diğer Kaynaklar: | Hocanın önereceği ve öğrencilerin araştırı bulacağı makale ve kitap bölümleri Hocanın ders notları ve sunumları Article and book sections that the teacher will recommend and that students will find interesting Lecture notes and presentations |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 20 | 21 | |||
Proje | 1 | 25 | 25 | ||||
Ödevler | 2 | 8 | 1 | 18 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |