Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5049 | ||||
Ders İsmi: | Yapay Zeka ve Sanal Gerçeklik Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı siber alanda işlenecek suçlara ilişkin psikoloji kuramlarını incelemektir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler siber suçların, fiziksel suçlardan nasıl ayrıştıklarını ve önleyici yaklaşımlara dair bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında yapay zeka teknolojisinin ve sanal gerçeklik uygulamalarının psikoloji bilimindeki yerine değinilecektir. İnsanların kendilerini ve çevrelerini anlamlandırma süreçleri, insan psikolojisinin önemli faktörleri, yapay zeka ve sanal gerçeklik kapsamında anlatılacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsanların algı ve öğrenme gibi yetilerini yapay zeka teknolojisi ile anlaşılması 2) Bir terapi yaklaşımı olarak yapay zekanın ve sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımının öğrenilmesi 3) Turing Machine gibi yapay zeka algoritmaları ile bilinç bağlantısı kurarak tartışabilir 4) Yapay zeka ve sanal gerçeklik kullanılarak yapılan araştırmaları okuyarak tartışabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Yapay Zeka nedir? | - |
3) | Turing Machine | - |
4) | Yapay Zeka ile İnsan Bilinci | - |
5) | Yapay Zeka (Çince Odası) | http://ethosfelsefe.com/sites/default/files/2021-09/Frht-192-216.pdf |
6) | Yapay Zeka ve Öğrenme | |
7) | Sanal Gerçeklik Uygulamaları | Derin G, Öztürk E. Yapay zeka psikolojisi ve sanal gerçeklik uygulamaları. Öztürk E, editör. Siber Psikoloji. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2020. p.41-7. |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Psikoterapi Yöntemi olarak Sanal Gerçeklik | Falconer CJ, Slater M, Rovira A, King JA, Gilbert P, et al. (2014) Embodying Compassion: A Virtual Reality Paradigm for Overcoming Excessive SelfCriticism. PLoS ONE 9(11): e111933. doi:10.1371/journal.pone.0111933 |
10) | VR Lab'ı | |
11) | İnsan ve Yapay Zeka Etkileşimi | https://www.youtube.com/watch?v=7PGLODg3Xg4 https://www.youtube.com/watch?v=3KPbzsKZyYY |
12) | Sanal Gerçeklik (VR) Araştırmaları | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6697203/pdf/nihms-1526332.pdf Porras-Garcia, B.; Ferrer-Garcia, M.; Serrano-Troncoso, E.; Carulla-Roig, M.; Soto-Usera, P.; Miquel-Nabau, H.; Fernández-Del castillo Olivares, L.; Marnet-Fiol, R.; de la Montaña Santos-Carrasco, I.; Borszewski, B.; et al. AN-VR-BE. A Randomized Controlled Trial for Reducing Fear of Gaining Weight and Other Eating Disorder Symptoms in Anorexia Nervosa through Virtual Reality-Based Body Exposure. J. Clin. Med. 2021, 10, 682. https://doi.org/ 10.3390/jcm10040682 |
13) | Gelecekte Yapay Zeka ve Robotlar | Matrix Filmi |
14) | Tartışma ve Sonuçlar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ecology, Artificial Intelligence, and Virtual Reality: Life in the Digital Dark Ages (Environment and Society), Sing C Chew, Lexington, 2021. |
Diğer Kaynaklar: | Ecology, Artificial Intelligence, and Virtual Reality: Life in the Digital Dark Ages (Environment and Society), Sing C Chew, Lexington, 2021. Virtual Reality, Augmented Reality and Artificial Intelligence in Special Education, Ange Anderson, Routledge, 2019. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | 1 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 1 | 3 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | 1 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |||||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 3 | 2 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 | ||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 | 2 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | 3 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | 1 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | |||||||||||||||
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | 2 | |||||||||||||
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 2 |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | 3 |
14) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
15) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 36 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 151 |