COM104 Research Methodsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM104
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RANA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Rana Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere ilgilendikleri bir konu üzerine bağımsız bir akademik araştırma projesi geliştirmekte kullanabilecekleri çeşitli teknik, metot ve yaklaşımları tanıtmayı amaçlar. Araştırma yaparak bulgu ve fikirlerini yazı ve konuşma yoluyla ifade etmeleri için gerekli beceri ve yöntemleri kazanmalarına yardımcı olmayı hedefler. Aynı zamanda yaratıcı medya çalışmalarında da araştırma ve eleştirel düşünceden ne şekilde faydalanabileceklerine dair fikir sahibi olmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, medya incelemeleri alanında akademik araştırma ve yazma süreçlerini ele alır. Bir araştırma sorusu oluşturma, birincil ve ikincil kaynakların belirlenmesi, kütüphane veritabanlarının ve çevrimiçi kaynakların etkili şekilde kullanımı, eleştirel bir analiz yönteminin geliştirilmesi, uygun alıntılama ve referans tekniklerini kullanarak yazma ve net bir argüman içerecek şekilde fikir ve sonuçların aktarılması gibi araştırmanın farklı aşamalarını ele alır.

Ders, bir dizi ders anlatımı, atölye çalışması, öğrencilerle bireysel görüşmeler ve öğrenci sunumlarını içerir. Öğrencilerin dönem sonuna kadar bir araştırma metnini yazma sürecinde rehberlik edecek şekilde her derste akademik araştırma ve yazım süreçlerine dair farklı bir konu ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bir araştırma projesini geliştirme, planlama, kurgulama ve yazma aşamalarına dair temel bilgilere sahip olur.
2) Öğrenciler bir araştırma sorusu oluşturabilir.
3) Öğrenciler bir araştırma sorusunu mevcut literatür ve medya üretimleriyle ilişkili olarak inceler ve ele alır.
4) Öğrenciler kütüphane veritabanları ve çevrimiçi kaynakları etkili şekilde kullanarak farklı türden kaynakları bulup saptayabilecek ve yorumlayabilecek araştırma becerilerine sahip olur.
5) Öğrenciler araştırma sonuçlarını ve fikirlerini uygun referans ve alıntılama tekniklerini kullanarak ve dilbilgisi ve yazım kurallarına uygun olarak aktarma ve yazma becerilerine sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: İzlence ve Ders İçeriğinin Anlatılması Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
2) What is Research? Why do we do it?
3) Araştırma ve Teori
4) Eleştirel Gözle Okuma ve Analiz
5) Araştırma Sorusu ve Planlama
6) Araştırmada Birincil ve İkincil Kaynaklar
7) Bibliyografya Oluşturma: Kütüphane Kaynakları ve Veritabanları
8) Literatür Taraması: Teorik ve Tarihsel Çerçeve
9) Alıntılama ve Kaynak Gösterme
10) Araştırma Türleri
11) Öğrenci Sunumları & Tartışma Öğrenciler seçtikleri araştırma konusu üzerine yaptıkları çalışmayı sunarlar. Temel olarak dönem boyunca düşüncelerinin ve araştırmalarının gelişim süreçlerini; kullandıkları farklı kaynak, malzeme ve yöntemleri; araştırma süreçleri boyunca aldıkları kararları ve sonuçlarını paylaşırlar.
12) Öğrenci Sunumları & Tartışma
13) Yazım Atölyesi Öğrenciler araştırma konusu üzerine yazdıkları metinleri sınıfta paylaşır ve danışman hoca ve diğer öğrencilerle tartışırlar.
14) Yazım Atölyesi
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dönem boyunca ders içinde ele alınan konuları destekleyecek okumalar ve çevrimiçi kaynaklar verilecektir.

Önerilen ders kitapları:
Berger, Arthur Asa (2016) Media and Communication Research Methods, Thousand Oaks: Sage Publications.

Ricciardelli, L., Shanahan, J. O., Young, G. (2020) Undergraduate Research in Film: A Guide for Students, Routledge.
Diğer Kaynaklar: Various reading materials and online sources will be provided through the semester to support the topics covered in class.

Suggested books:
Berger, Arthur Asa (2016) Media and Communication Research Methods, Thousand Oaks: Sage Publications.

Ricciardelli, L., Shanahan, J. O., Young, G. (2020) Undergraduate Research in Film: A Guide for Students, Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 2
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 3
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 2
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 2
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 3
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. 2
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 2
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 3
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 2
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 2
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 6 1 7
Proje 1 15 5 20
Ödevler 2 5 2 14
Toplam İş Yükü 139