HIR032 Reklam Çözümlemeleri İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR032
Ders İsmi: Reklam Çözümlemeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hasip Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilme.
Dersin İçeriği: İletişim biçimi olarak reklamın tanımı, amacı ve türleri, reklamda araştırma süreci, yaratıcı düşüncenin oluşturulması, televizyon reklamı, gazete ve dergi ilanı, dış mekân tanıtım parçaları gibi yayımlanmış reklam örnekleri üzerinde tartışmalı analizler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1-Reklam ve reklamcılığa ilişkin kavramsal, plastik ve estetik bilgileri tanımlayabilme.
2) 2-Reklamın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
3) 3-Reklam ve reklamcılık ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üslupları hakkında fikir sahibi olma
4) 4-Reklamın farklı dönemlerdeki ele alınış biçimlerini karşılaştırarak değerlendirebilme
5) 5-Reklamın üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma
6) 6-Reklam tasarımlarını işlevsellik ve estetik arasındaki denge açısından değerlendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklam Nedir? Computer
2) Reklamın İşlevi ve Etkileri Nelerdir? Computer
3) Reklam ve Göstergebilim Computer
4) TV Reklamlarında Göstergebilim Computer
5) THY Reklam Filmi Çözümlemesi Computer
6) İmgenin Gücü Computer
7) 1. Ara Sınav. Basın Reklamları Üzerinde Göstergelerin Çözümlenmesi Computer
8) Karşılaştırmalı Reklamlar Computer
9) Roland Barthes ve Gösterge Sistemleri Computer
10) Reklam Üretimi, Yaratıcı Strateji, Reklamda Karakter (kadın, erkek, çocuk) Kullanımı Computer
11) “Arçelik” Reklamında Robot Karakterle Yaratılan Evren Computer
12) 2. Ara sınav. İnternet Reklamları Üzerinde Göstergelerin Çözümlenmesi Computer
13) Bilinçaltı Reklam ve Bilinçaltı Reklam Çözümlemeleri: Palmolive ve Yandex Reklamları Computer
14) Basın İlanı Örnekleri ve Çözümlemeleri Computer

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Baudrillard, Jean(2021).Tüketim Toplumu. Çev Nilgün Tutal ve Ferda Keskin.İstanbul:Ayrıntı Yayınları. 15. Baskı
Diğer Kaynaklar: 1. Dağtaş, Banu(2003).Reklâmı Okumak. Ankara: Ütopya Yayınevi.
2. Küçükerdoğan,R.(2009) Reklâm Nasıl Çözümlenir, İstanbul,Beta.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Ara Sınavlar 2 25 2 54
Final 1 25 2 27
Toplam İş Yükü 123