GIT038 Genişletilmiş Gerçeklik ve Tasarımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT038
Ders İsmi: Genişletilmiş Gerçeklik ve Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Ertan Toy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin genişletilmiş gerçeklik teknolojileri hakkında bilgi sahibi olması ve bu ortamlar için içerik üretebilecekleri altyapıyı kazanmalarının sağlanması.
Dersin İçeriği: Genişletilmiş gerçeklik teknolojilerinin tarihsel süreçteki gelişiminin incelenmesi. Güncel genişletilmiş gerçeklik donanımlarının ve yazılımlarının neler olduğunun anlatılması. Bu ortamlar için içerik üretmek için gerekli altyapı bilgisinin verilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genişletilmiş gerçeklik donanımlarını bilir
2) Genişletilmiş gerçeklik yazılımlarını bilir
3) Yeni etkileşim biçimlerini kavrar
4) Dijital ve sanal dünya kavramlarını bilir
5) İçerik üretmek için gerekli altyapıyı kazanır
6) Genişletilmiş gerçekliğin uygulama alanlarını öğrenir
7) Genişletilmiş gerçeklik alanında araştırma yapabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders planının anlatılması ve genişletilmiş gerçekliğe giriş
2) Genişletilmiş gerçekliğin tarihsel süreci
3) Genişletilmiş gerçekliğin uygulama alanları
4) Genişletilmiş gerçeklikte kullanılan donanımlar
5) Hareket algılama ve haptik teknolojiler
6) Genişletilmiş gerçeklikte kullanılan içerik üretme yazılımlar
7) Genişletilmiş gerçeklik için etkileşim tasarımı
8) Ara Sınav
9) Genişletilmiş gerçeklik için arayüz tasarımı
10) Genişletilmiş gerçeklikte hikâye anlatımı
11) Dijital ve Sanal Dünya Kavramı
12) Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi
13) Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi
14) Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alcañiz, M., Sacco, M., & Tromp, J. G. (Eds.). (2022). Roadmapping Extended Reality: Fundamentals and Applications. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Alcañiz, M., Sacco, M., & Tromp, J. G. (Eds.). (2022). Roadmapping Extended Reality: Fundamentals and Applications. John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 2 2 3 2 2 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 74
Ara Sınavlar 2 33
Final 1 10
Toplam İş Yükü 117