Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT038 | ||||
Ders İsmi: | Genişletilmiş Gerçeklik ve Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ertan Toy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin genişletilmiş gerçeklik teknolojileri hakkında bilgi sahibi olması ve bu ortamlar için içerik üretebilecekleri altyapıyı kazanmalarının sağlanması. |
Dersin İçeriği: | Genişletilmiş gerçeklik teknolojilerinin tarihsel süreçteki gelişiminin incelenmesi. Güncel genişletilmiş gerçeklik donanımlarının ve yazılımlarının neler olduğunun anlatılması. Bu ortamlar için içerik üretmek için gerekli altyapı bilgisinin verilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genişletilmiş gerçeklik donanımlarını bilir 2) Genişletilmiş gerçeklik yazılımlarını bilir 3) Yeni etkileşim biçimlerini kavrar 4) Dijital ve sanal dünya kavramlarını bilir 5) İçerik üretmek için gerekli altyapıyı kazanır 6) Genişletilmiş gerçekliğin uygulama alanlarını öğrenir 7) Genişletilmiş gerçeklik alanında araştırma yapabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders planının anlatılması ve genişletilmiş gerçekliğe giriş | |
2) | Genişletilmiş gerçekliğin tarihsel süreci | |
3) | Genişletilmiş gerçekliğin uygulama alanları | |
4) | Genişletilmiş gerçeklikte kullanılan donanımlar | |
5) | Hareket algılama ve haptik teknolojiler | |
6) | Genişletilmiş gerçeklikte kullanılan içerik üretme yazılımlar | |
7) | Genişletilmiş gerçeklik için etkileşim tasarımı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Genişletilmiş gerçeklik için arayüz tasarımı | |
10) | Genişletilmiş gerçeklikte hikâye anlatımı | |
11) | Dijital ve Sanal Dünya Kavramı | |
12) | Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi | |
13) | Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi | |
14) | Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Alcañiz, M., Sacco, M., & Tromp, J. G. (Eds.). (2022). Roadmapping Extended Reality: Fundamentals and Applications. John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Alcañiz, M., Sacco, M., & Tromp, J. G. (Eds.). (2022). Roadmapping Extended Reality: Fundamentals and Applications. John Wiley & Sons. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 74 |
Ara Sınavlar | 2 | 33 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 |